Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsza z lokomotyw EP08 wróciła do swoich historycznych barw [wideo]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwsza z lokomotyw EP08 wróciła do swoich historycznych barw [wideo]
Fot. Krzysiek Stefanowski, SM42.plEP08-01 podczas jazd testowych
PKP Intercity dało się namówić miłośnikom kolei i przywróciło oryginalne, bardzo charakterystyczne pomarańczowe barwy, na jednej z lokomotyw EP08. Elektrowóz prowadzi już pasażerskie pociągi.

Okazja do zmiany malatury na taką, jaką elektrowozy miały na początku eksploatacji (budowano je w latach 1972 – 1976) w latach 80-tych i 90-tych, pojawiła się w związku z naprawami głównymi (poziom P5) połączonymi z modernizacją lokomotyw.

Historia i techniczne nowinki


– W związku z licznymi prośbami od miłośników kolei, dotyczącymi przywrócenia oryginalnej malatury, podjęliśmy decyzję o przemalowaniu lokomotywy EP08-001 w trakcie prowadzonych napraw poziomu P5 – powiedziała Marta Ziemska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

W ramach prac dodatkowych przy EP08 wykonywanych w oleśnickim Olkolu, modernizuje się układ wentylacji przedziału oporów rozruchowych, likwidowane są gniazda sterowania wielokrotnego, montuje się także fabrycznie nowe szafy wysokiego i niskiego napięcia. Ponadto modernizacja obejmuje układ wentylacji przedziału oporów rozruchowych, montaż nowej izolacji akustycznej i cieplnej kabin maszynisty oraz montaż wydajnych klimatyzatorów.

Jeszcze pojeżdżą

Po wykonanych naprawach poziomu P5 elektrowozy, których jedynym użytkownikiem jest PKP Intercity, zapewne przynajmniej przez 5 następnych lat prowadzić będą pociągi należące do spółki. Przewoźnik posiada 9 czynnych egzemplarzy i każdy z nich przeszedł lub przejdzie taką naprawę (przetarg na modernizacje EP08 rozstrzygnięto w 2015 roku). Lokomotywy mogą prowadzić wagony z prędkością do 140 km/h, w sytuacjach awaryjnych często zastępują szybsze EP09. Najczęściej kursują na linii Warszawa – Poznań, a także Warszawa – Wrocław, ale możne je spotkać także na innych szlakach wychodzących z Warszawy, gdzie można jeździć z prędkościami powyżej 120 km/h.

Poza pomarańczową barwą na pudle lokomotywy odtworzono charakterystyczne srebrne listwy, dodające pojazdowi dynamicznego wyglądu. Od 30 maja 2017 r. elektrowóz prowadzi już pociągi, m.in. IC Ślęża z Warszawy do Wrocławia.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5