Spółka PKP Intercity wybrała wykonawcę modernizacji dziesięciu wagonów typu 145A i 144A. Unieważnione zostało jednak drugie postępowanie - na naprawę dwudziestu wagonów.
W przetargu na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5- tym poziomie utrzymania 11 wagonów osobowych był tylko jeden oferent - Pesa Bydgoszcz. Złożył on ofertę na wykonanie napraw i modernizacji ośmiu wagonów typu 145A i dwóch wagonów typu 144A. Na część zamówienia dotyczącą modernizacji i naprawy jednego wagonu typu 134A nie było chętnych.
PKP Intercity unieważniły postępowanie na modernizację wraz z naprawą P5 kolejnych 20 wagonów. Tu było dwóch chętnych, ale oferta Pesy została uznana przez PKP IC za nieprawidłową, a oferta firmy Cegielski-FPS w wysokości 86 mln zł o ponad jedną trzecią przekroczyła opiewający na 61,5 mln zl kosztorys zamawiającego.
Przypomnijmy, że w tym roku PKP Intercity intensywnie
ruszyło z programem napraw i modernizacji aż 400 wagonów i 60 lokomotyw za 1,8 mld złotych. Największa liczba wagonów będzie potrzebna przewoźnikowi m.in. w związku ze
Światowymi Dniami Młodzieży, które pod koniec lipca odbędą się w Krakowie. Przewoźnik pożyczy na ten okres
co najmniej 5 lokomotyw, oraz
40 wagonów osobowych.
Niedawno PKP Intercity
rozstrzygnęło pierwsze tegoroczne przetargi na naprawy i modernizację wagonów i lokomotyw. Wagony będzie naprawiać głównie Pesa. Więcej o trwających przetargach PKP IC
można przeczytać tutaj.