Jest rozstrzygnięcie przetargu Kolei Wielkopolskich na dzierżawę trzech pojazdów spalinowych. Umowa ma obowiązywać na cztery miesiące i dotyczy użyczenia jednego typu spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA 139, czyli Linków. Ofertę złożył tylko jeden producent taboru i to on dostarczy szynobusy. Nie jest wykluczone, że pojazdy te zagoszczą na stałe u przewoźnika, bowiem Koleje Wielkopolskie mają zamiar rozpisać przetarg na zakup pojazdów spalinowych.
Pojazdy będą eksploatowane w celu świadczenia usług kolejowych przewozów pasażerskich. Zamawiający zaznaczył, że mają one być wolne od wad, nieobciążone prawami osób trzecich, sprawne technicznie. Dodatkowo w wymaganiach pojawił się zapis mówiący o tym, że pojazdy mają być kompatybilne i współpracujące między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej, posiadać kompletne wyposażenie zgodne z dokumentacją techniczną pojazdu oraz mają być tej samej serii. Pojazdy muszą być dwuczłonowe.
Okres dzierżawy ustalono na 4 miesiące od daty wydania każdego z pojazdów. Składanie ofert trwało do 13 lutego, a jedyne kryterium stanowiła najniższa cena. – To jest bardzo drobna rzecz, która ma być łącznikiem między projektem, który już kończymy, a nowym, gdzie będziemy ogłaszać przetarg na zakup pojazdów spalinowych. To jest zabezpieczenie się na okres przejściowy – tłumaczy Włodzimierz Wilkanowicz, prezes zarządu Kolei Wielkopolskich. Umowę podpisano 15 marca.
Wydzierżawione pojazdy trafiły już do Kolei Wielkopolskich, a od 24 marca mają znaleźć się w ruchu liniowym. W międzyczasie przewoźnik zamierza rozpisać przetarg na zakup czterech spalinowych pojazdów, w którym jednym z istotnych czynników, który będzie brany pod uwagę to termin dostawy. – Po przeanalizowaniu ofert od producentów, będziemy dalej analizowali kwestię zapewnienia taboru na czas przejściowy – mówi Krzysztof Ryfa, dyrektor Pionu Finansowo-Handlowego. Nie jest więc wykluczone, że obecne pojazdy mogą w przyszłości trafić na stałe do wielkopolskiego przewoźnika.
Ofertę w przetargu na dzierżawę trzech pojazdów złożyła wyłącznie bydgoska Pesa Rental z grupy Pesa. Oferta jednak nie mieściła się w zakładanym budżecie Kolei Wielkopolskich, który wynosi 1,107 mln zł brutto. Oferta Pesy wynosiła z kolei 1,181 mln zł brutto. Jest zatem wyższa o ok. 74 tys. zł. Zarząd spółki podjął jednak decyzję o zwiększeniu budżetu i udzieleniu bydgoskiemu producentowi zamówienia. Pojazdy spalinowe obsługiwać będą przede wszystkim główną trasę bez sieci trakcyjnej – z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.