– Problemy pojazdów ATR220 we Włoszech zostały rozwiązane – poinformował „Rynek Kolejowy" Liviu Pecican - szef marketingu rynku włoskiego Pesy. Odbiory kolejnych pojazdów zostały wznowione.
Od marca nowe ATR220Tr Pesy wożą pasażerów w barwach państwowego włoskiego przewoźnika Trenitalia. W sumie zamówiono 40 takich składów. Pesa dostarczyła w pierwszym półroczu tego roku osiem składów dla trasy Piza – Lucca Aulla. Dwa następne weszły do eksploatacji w lipcu w Sienie (mają tam jeździć jeszcze trzy kolejne). Za jedenaście składów władze Toskanii zapłaciły 48 milionów euro, za dwa kolejne płaciła Trenitalia.
Jednak od inauguracji z końcem sierpnia Swingów na trasach Fabriano – Civitanova oraz Ascoli – Ankona zaczęły pojawiać się coraz częstsze problemy. Pociągi jeździły w żółwim tempie, zatrzymywały się nieplanowanie, były też całkowicie odwoływane. – Niestety to prawda, że w nowych pociągach mamy do czynienia z kilkoma problemami technicznymi, szczególnie związanymi z systemem sygnalizacji i bezpieczeństwa ruchu – przyznała Trenitalia. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Producent poinformował dziś „Rynek Kolejowy", że problemy zostały już rozwiązane. – Poddostawca wymienił jeden z elementów systemu, a pojazdy przeszły pozytywnie testy – poinformował „Rynek Kolejowy" Liviu Pecican - szef marketingu rynku włoskiego Pesy.
Jak dodał, wszystkie szt-y były w ruchu, ale wznowiona została procedura odbiorów kolejnych pojazdów. – Trenitalia chce mieć następne pojazdy jak najszybciej we Włoszech – mówi Pecican. Jak dowiaduje się „RK", sześć pojazdów zostanie wysłanych na Półwysep Apeniński w tym i przyszłym tygodniu.