Organizowane co dwa lata gdańskie targi branży kolejowej Trako, są najlepszą okazją do zaznajomienia się z osiągnięciami krajowych producentów. Zapytaliśmy trzech z nich, co przygotują dla zwiedzających imprezę, która odbędzie się w dniach 26-29 września w kompleksie Amber-Expo.
Nowosądecki Newag pokaże w Gdańsku dwa pojazdy. Pierwszym z nich będzie Impuls II z obniżoną podłogą, zbudowany dla
włoskiego przewoźnika FSE z Bari. Warto przypomnieć, że pojazdy z tej platformy otrzyma też
Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
Drugim z pojazdów, który pokaże Newag, będzie lokomotywa Griffin. Kto wie, być może zobaczymy ją nawet w malowaniu PKP Intercity. Dla nikogo nie jest bowiem tajemnicą, że spółka będzie walczyć o
kontrakt dla przewoźnika do ostatniej kropli krwi.
Prawdopodobnie także z tego powodu bydgoska Pesa zaprezentuje elektryczną Gamę Marathon z dojazdowym silnikiem spalinowym. Jej właścicielem będzie Rail Capital Partners (więcej o tym projekcie piszemy
tutaj). Drugim z pojazdów pokazywanym na targach będzie Elf II przeznaczony dla Kolei Śląskich. Stadler Polska samodzielnie pokaże na Trako 2017 dwa pojazdy. W obu przypadkach będą to Flirty: pierwszy przeznaczony dla norweskiego NSB, drugi dla przewoźnika Gysev z Węgier. Ponadto razem z Solarisem wystawią tramwaj Tramino dla Lipska.
Warte odwiedzenia będą pojazdy, które wystawią dwaj przewoźnicy: PKP Intercity i PolRegio. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że dalekobieżny przewoźnik zechce pokazać kilka zmodernizowanych ostatnio wagonów (prawdopodobnie przez Pesę i
Newag). Polregio pokaże swojego
nowego Linka.