Rozstrzygnięte przetargi lub podpisane w ostatnim czasie umowy dają Pesie zamówienia na naprawy 203 wagonów PKP Intercity - nie licząc prawa opcji.
PKP Intercity na dobre zaczęło rozstrzygać przetargi na naprawy wagonów. Największym wygranym tego procesu jest Pesa Bydgoszcz. Podpisana została już umowa na
naprawę P5 z modernizacją 20 wagonów (plus prawo opcji). - Zadanie jest już w trakcie realizacji - informuje "RK" rzecznik Pesy Michał Żurowski.
Rozstrzygnięty został już przetarg na wykonanie czynności na 5 poziomie utrzymania
83 wagonów 141A /111A z prawem opcji, w którym oferta Pesy w konsorcjum z ZNTK Mińsk Maz. została uznana za najkorzystniejszą. Podobnie jest w przetargu na wykonanie modernizacji 40 wagonów osobowych typu 141A /111A z
przebudową na wielofunkcyjne wagony COMBO. Ostatnio rozstrzygnięto też przetarg na naprawę P5 40 wagonów
z przebudową do klasy 1. – Oczekujemy wyznaczenia przez zamawiającego daty i zaproszenia do podpisania umów – informuje Żurowski.
– Już zawarty kontrakt, jak i te które spodziewamy się podpisać, są kontynuacją naszej dobrej współpracy z Intercity także w zakresie modernizacji – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Jerzy Berg, dyrektor Marketingu Kolejowego Rynku Krajowego Pesy. – Dysponujemy w Pesie zakładem specjalizującym się od lat w takich zadaniach, mimo wyprodukowania ponad 1200 pojazdów nigdy nie zrezygnowaliśmy z profilu naprawczo – modernizacyjnego w naszej firmie i chcemy być obecni na tym rynku, choć podkreślam, że wciąż priorytetem jest dla nas produkcja nowych pociągów, lokomotyw i tramwajów – dodaje Berg.