Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa dostarczy 10 ezt do Wielkopolski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa dostarczy 10 ezt do Wielkopolski
Fot. Michał Szymajda
To już pewne, Koleje Wielkopolskie poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty. Z trzech złożonych w przetargu ofert, to właśnie Pesa została wskazana na dostawcę elektrycznych pociągów. Województwo na zakup przeznaczy 238 mln zł brutto.

Władze województwa wielkopolskiego chcą przeznaczyć ponad 244 mln zł na zakup dziesięciu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zakup ezt z pięcioma członami jest wynikiem doświadczenia przewoźnika z zakupem wcześniejszego – czteroczłonowego – taboru i rosnącej frekwencji w Kolejach Wielkopolskich.

Trzech chętnych

24 marca doszło wreszcie do otwarcia kopert z ofertami. Termin przekładano ze względu na odwołanie do KIO jednego z producentów taboru – Stadlera – odnośnie zapisów SIWZ. Termin otwarcia ofert przesunął się o ponad miesiąc, pierwotnie planowano otworzyć oferty 8 lutego.

Budżet przygotowany na to zamówienie wyniósł 244,65 mln zł brutto. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła Pesa, która zgłosiła do przetargu swój pociąg Elf2. Kwota jaką zaproponował producent to 238 mln zł brutto za 10 egzemplarzy ezt. Zaoferowano także 96 miesięcy gwarancji. Drugi w kolejności oferentów, pod względem ceny był Newag, który wręcz minimalnie zmieścił się w założonym budżecie województwa. Oferta w tym przypadku opiewa na 244,63 mln zł i 60 miesięcy gwarancji. Najdroższą ofertę złożył Stadler Polska. Za 10 ezt producent zaproponował 287,82 mln zł brutto i 60 miesięcy gwarancji.

Cena stanowiła jednak tylko jedną z kategorii poddaną ocenie – w tym przypadku 60%. Długość okresu gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na cały pojazd określono na 10%. Pod uwagę brany będzie również parametr ilości stałych miejsc siedzących w pojeździe – 30%. Jednak w przypadku tego ostatniego kryterium nastąpiło utajnienie liczby. Samorząd więc nie podał w dokumentach oficjalnych danych. Z informacji nieoficjalnych wiemy natomiast, że w przypadku tego kryterium to Pesa okazała się znowu lepsza, gdyż producent zaoferował w swoim produkcie 282 miejsca. Stadler zaoferował jedynie o 3 miejsca mniej niż konkurent. Newag z kolei 256.

Tylko jeden wygrany

Teraz Koleje Wielkopolskie poinformowały o rozstrzygnięciu przetargu. Pesa otrzymała komplet punktów za kryteria oceny i została wyznaczona do zrealizowania zamówienia. Jeżeli nie będzie odwołań ze strony innych oferentów, to możliwe będzie podpisanie umowy. Bydgoski producent zadeklarował, że do Wielkopolski dostarczy pojazdy z rodziny Elf 2.

10 elektrycznych pociągów, które zamawiają KW, będą rozpędzać się do 160 km/godz. Pojazdy będą pokonywać średniodobowo do 600 km. Nacisk osi na tor nie może być większy niż 18,5 tony, podłoga bez stopni ma znajdować się na wysokości 760 mm. Taka równa przestrzeń ma zajmować przynajmniej 90% długości przedziałów pasażerskich. Długość elektrycznego zespołu trakcyjnego pomiędzy sprzęgami końcowymi ma wynieść nie więcej niż 92 metry. W pojeździe przewidziano minimum 240 miejsc siedzących (Pesa zadeklarowała 282), z czego tylko maksymalnie 10 może być uchylnych. W środku znajdzie się także aż 5 automatów biletowych – po jednym na człon.

Warto przypomnieć, że Koleje Wielkopolskie rozstrzygnęły także inny przetarg na tabor. Przewoźnik chce wydzierżawić trzy pojazdy spalinowe do obsługi tras niezelektryfikowanych. Więcej piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5