Samorząd województwa wielkopolskiego prowadził postępowanie na zakup spalinowych pojazdów trakcyjnych. W ten sposób chciano pozyskać dla regionu dwa pociągi, które trafią na służbę do Kolei Wielkopolskich. Ofertę złożyła wyłącznie Pesa i to ona otrzyma kontrakt.
W województwie wielkopolskim pojawić miało się sześć nowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Własne postępowanie na zakup czterech pojazdów prowadziły Koleje Wielkopolskie. Niestety, z powodu przewyższenia przez oferty budżetu zamówienia,
zamawiający unieważnił postępowanie. Jak się jednak okazało, to nie był koniec zakupów w Wielkopolsce. Właściciel KW – Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego – ogłosił własne postępowanie, na dostawę dwóch dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Podobnie jak w przypadku Kolei Wielkopolskich, Urząd zaznaczył, że chodzi o dostawę pojazdów wyprodukowanych i dopuszczonych do eksploatacji po 1 stycznia 2015 roku.
Oprócz dostawy urzędnicy chcą, by dostawca zajął się udzieleniem instruktaży technicznych w zakresie obsługi i utrzymania pojazdów. Spalinowe zespoły trakcyjne mają zostać dostarczone do Punktu Utrzymania Taboru spółki Koleje Wielkopolskie. Zamówienie trzeba zrealizować do 15 grudnia 2017 roku.
Po
przesunięciach w terminie składania ofert udało się jednak doprowadzić ten etap przetargu do końca. Ostatecznie do urzędu wpłynęła wyłącznie jedna oferta na wyprodukowanie zamawianych pojazdów. Zadania tego podjąć chce się tylko Pesa Rental, która wyceniła prace na 24,969 mln zł brutto. Co ciekawe, budżet zamówienia wynosił dla tego zadania 25 mln zł brutto. Pesa zadeklarowała również 36 miesięcy gwarancji na każdy z pojazdów oraz, że wykona zamówienie do 15 grudnia 2017 roku. Samorząd pozytywnie rozstrzygnął postępowanie i przyznał wykonawcy maksymalną liczbę punktów, uznając tym samym ofertę Pesy na najkorzystniejszą.