Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego rozstrzygnął dzisiaj (8.11.), że Pesa złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę elektrycznych 5 ezt w wersji trójczłonowej i 2 elektrycznych ezt w wersji czteroczłonowej. Do przetargu stanęło tylko dwóch oferentów.
Przedmiotem zamówienia województwa jest zakup 5 ezt w wersji trójczłonowej i 2 ezt w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich na terenie województwa podkarpackiego. W przetargu zaznaczono, że średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów będzie wynosił od 300 – 500 km, przy założeniu rocznego rozliczenia. Podkarpackie wraz z ezt zamawia także szkolenia dotyczące obsługi pojazdów oraz świadczenie usługi serwisowej i utrzymaniowej od poziomu P1 do P4.
Pesa z najkorzystniejszą ofertąWe wtorek 8 listopada zamawiający ogłosił najkorzystniejszą ofertę. Do przetargu stanęło jedynie dwóch oferentów – Newag i Pesa. Za najkorzystniejszą urzędnicy uznali ofertę firmy z Bydgoszczy. Otrzymała ona 98,58 punktów przetargowych. Niewiele mniej otrzymał Newag, bo 95,05 punktów.
Oferty oceniano pod kątem trzech kryteriów. Cena w przetargu stanowiła wyłącznie 60%. 30% punktów było do zdobycia za usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawcze. Resztę punktów – 10% – oferenci uzyskiwali za okres gwarancji udzielonej na swoje pojazdy.
Pesa swoją ofertę wyceniła na 124,66 mln zł brutto. Producent zaoferował 84 miesiące gwarancji. W pojazdach trójczłonowych przewidziano 352 miejsca siedzące, a w czteroczłonowych – 486 miejsc. Producent zaoferował pociągi z nowej platformy Elf II. Pisaliśmy o tym więcej
tutaj.
Oferta Newagu była nieznacznie droższa i wynosiła 129,15 mln zł brutto. Producent zaoferował minimalny okres gwarancji, wynoszący 60 miesięcy. W pojazdach trójczłonowych przewidziano 335 miejsc siedzących, a w czteroczłonowych pojazdach – 433 miejsca.
Zamawiający przygotował budżet w wysokości 136,224 mln zł brutto.
Termin dostawPodkarpackie chce, by pierwszy czteroczłonowy ezt dotarł do Rzeszowa do 30 czerwca 2017 r., następny, również czteroczłonowy – do 31.07.2017 r. Pozostałe, krótsze pojazdy, mają być dostarczane w następujących terminach: do 30.09.2017, do 30.11.2017, do 31.01.2018, do 31.01.2018 i ostatni – do 31.03.2018 r.
Przetarg dotyczący dwóch dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych nie doczekał się jeszcze rozstrzygnięcia. W tej części również rywalizują Pesa i Newag. Jednak w tym przypadku walka wydaje się dużo
bardziej wyrównana.