Koleje Wielkopolskie wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu zakup czterech spalinowych zespołów trakcyjnych. Do przetargu stanęła bydgoska Pesa i nowosądecki Newag.
To oferta Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki (z Grupy Pesa) została oceniona wyżej. Przy uwzględnieniu kryterium ceny (90%), terminu dostawy (2%) i okresu gwarancji (8%) Pesa otrzymała 98,0 pkt, natomiast Newag 94,4.
Pesa zaoferowała dostawę 1 i 2 pojazdu w 390 dni, kolejnych – 3 i 4 – w 420 dni. Newag zadeklarował dostawę wszystkich czterech pociągów w 420 dni. Okres gwarancji dla pojazdów z Pesy wynosić ma 52 miesiące, Newagu – 36 miesięcy [
aktualizacja: poprzednio podane inne okresy gwarancji wynikały z błędnej informacji od Kolei Wielkopolskich]. Pojazdy z Pesy są nieco tańsze. Wyceniono je na 67,9 mln zł brutto, a z Newagu – na 68,8 mln zł brutto. Przypomnijmy, że drugi przetarg przewoźnika na
zakup tego taboru.
Pesa dostarczyć ma do Kolei Wielkopolskich autobusy szynowe Link. Mają posiadać 125 miejsc siedzących (maksymalnie do 20 uchylnych), minimum 190 miejsc stojących oraz 4 miejsca na rowery. Prędkość eksploatacyjna pojazdu – ma wynosić minimum 120 km/h.
– Zakup pojazdów będzie dofinansowany z Funduszy Europejskich z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 poddziałania 5.2.2 – Tabor kolejowy dla regionalnych przewozów pasażerskich w ramach projektu „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez zakup czterech dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych” kwotą 44.200.000,00 zł – poinformował Arkadiusz Garcon z wydziału handlu i marketingu KW.