Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pendolino w barwach PKP Intercity przejechały już 30 milionów kilometrów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pendolino w barwach PKP Intercity przejechały już 30 milionów kilometrów
fot. MS
Pociągi Pendolino, które od grudnia 2014 roku kursują w barwach PKP Intercity, przejechały już 30 milionów kilometrów. To tak jakby 750 razy okrążyły Ziemię wzdłuż równika. Na pokładzie składów podróżowało blisko 17,5 mln pasażerów.

20 pociągów kategorii Express InterCity Premium wyprodukowanych przez Alstom po raz pierwszy wyjechało na tory w grudniu 2014 roku. Od tego czasu pokonały już 30 milionów kilometrów, co daje średnio 1,5 miliona kilometrów na pojazd.

Pociągi Pendolino łączą Trójmiasto i Warszawę z aglomeracjami południowymi (Krakowem, Katowicami, Wrocławiem, Gliwicami), a także umożliwiają dojazd do miast takich jak Kołobrzeg, Bielsko-Biała, Rzeszów czy Jelenia Góra. Maksymalna prędkość eksploatacyjna pojazdów ED250 wynosi aż 250 km/h.

– 30 milionów przejechanych kilometrów robi wrażenie i jednoznacznie potwierdza, że składy ED250 są bardzo ważnym i sprawdzonym elementem floty PKP Intercity. Cieszą się coraz większą popularnością wśród podróżnych, którzy cenią je za wysoki komfort i szybkość – przekonuje Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity.

Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca kwietnia 2019 roku składami EIP przejechało niemal 17,5 milionów pasażerów. Pociągi cieszą się dużą popularnością wśród różnych grup pasażerów. W minionym okresie ponad 1,7 mln podróżnych stanowili studenci, 1,1 mln seniorzy i blisko 950 tysięcy rodziny z dziećmi. Na pokładzie pociągów podróżowało prawie 12,5 tys. osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej mobilności. Najpopularniejsze były połączenia pomiędzy Warszawą a Krakowem, Trójmiastem i Wrocławiem.

Przeglądy i serwisy Pendolino

Pociągi Pendolino od samego początku są serwisowane w Warsztacie Utrzymania Technicznego (WUT) prowadzonym przez Alstom. Ten najnowocześniejszy w Europie obiekt jest zlokalizowany w Olszynce Grochowskiej w Warszawie i zajmuje teren o powierzchni 26 ha. W jego skład wchodzi hala o powierzchni 1 hektara, w której można serwisować jednocześnie pięć pociągów. WUT dysponuje także automatyczną i ekologiczną myjnią przejazdową, w której umycie jednego składu zajmuje zaledwie 12 minut. Woda wykorzystywana do mycia jest utrzymywana w obiegu zamkniętym, a w jednym cyklu można umyć nawet 10 pociągów.

Przeglądami i serwisem pociągów zajmuje się codziennie 116 specjalistów Alstom, którzy dotychczas (czyli w ciągu pięć i pół roku) wykonali 4.390 przeglądów. Dzięki precyzyjnie zdefiniowanym i restrykcyjnie przestrzeganym procedurom bezpieczeństwa, obecny rekord bezwypadkowości pracowników warsztatu to aż 1.679 dni.

– W Alstomie jesteśmy dumni z dotychczasowej pracy floty Pendolino w barwach PKP Intercity. Nasz zespół serwisowy codziennie dba o to, żeby pociągi były bardzo dobrze przygotowane do pokonania długich tras, po których codziennie kursują. Przejechanie łącznie 30 milionów kilometrów świadczy o niezawodności składów Pendolino i doskonałej obsłudze serwisowej świadczonej przez Alstom – podkreśla Artur Fryczkowski, prezes Alstom Polska.

Wysoki standard

Na pokładzie każdego z pociągów znajdują się łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Pasażerowie mogą korzystać z regulowanych foteli, rozkładanych stolików, indywidualnego oświetlenia, gniazdek elektrycznych przy każdym siedzeniu. Pociąg dostosowany jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – posiada windę, która ułatwia wsiadanie do pociągu i wysiadanie z niego osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, przystosowaną toaletę, a miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. Do dyspozycji podróżnych są także trzy przedziały dostosowane do potrzeb opiekunów z małymi dziećmi oraz przewijak w toalecie. W pojeździe można skorzystać ze strefy gastronomicznej, jak również ze Strefy Ciszy.

Obecnie trwa montaż Wi-Fi w kolejnych składach Pendolino. Pierwszy pojazd z darmowym, bezprzewodowym dostępem do Internetu został oddany w grudniu 2018 roku. Z usługi można obecnie korzystać już w dziewięciu pociągach. Na listopad tego roku zaplanowane jest zakończenie montażu Wi-Fi we wszystkich składach.

Zakupione przez PKP Intercity jednostki ED250 otrzymały dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej dla Projektu Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych – Etap I w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5