Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pendolino do Zakopanego. Na razie w ramach testów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pendolino do Zakopanego. Na razie w ramach testów
fot. Patryk Kuręda, SM42.plzdjęcie ilustracyjne
17 i 18 marca pociąg Pendolino należący do PKP Intercity po raz pierwszy przejedzie trasę Kraków – Zakopane. Przewoźnik, z myślą o połączeniu Warszawy ze stolicą Podhala realizowanym ED250, chce sprawdzić jak skład zachowa się na linii.

Informację o testach pociągu na linii pomiędzy Krakowem a Zakopanem potwierdziła nam Marta Ziemska, rzecznik PKP Intercity. Z informacji przez nas uzyskanych wynika, że ED250 dotrze pod Giewont w nocy z 18 na 19 grudnia. Takie godziny jego przejazdu podyktowane są oczywiście nasilonym ruchem pociągów rozkładowych w ciągu dnia. Będzie to pierwszy raz, kiedy pociąg rozpędzający się na polskich torach do 200 km/h odwiedzi Zakopane. Kiedy w tej relacji na jego pokład będą mogli wejść pasażerowie z biletem?

PKP Intercity nie ukrywa, że do Zakopanego mógłby dojeżdżać któryś z pociągów kursujących z Gdyni i Warszawy. Jak pisał w grudniu 2016 Dominik Lebda, takie rozwiązanie jest technicznie możliwe, ale biorąc pod uwagę obiegi składów, godziny przyjazdu/odjazdu z/do Zakopanego byłyby nieatrakcyjne. W związku z tym PKP Intercity poczeka z decyzją o uruchomieniu Pendolino na trasie Kraków – Zakopane, przynajmniej do zakończenia budowy dwóch łącznic: w Krakowie i Suchej Beskidzkiej. Te mają być gotowe z końcem 2017 i doprowadzą do skrócenia czasu jazdy o kilkanaście minut, a także polepszą możliwości umieszczenia pociągów w rozkładzie jazdy.

Aby wydłużyć relację pociągów Pendolino do Zakopanego konieczna będzie zgoda Centrum Unijnych Projektów Transportowych, tak jak było w wypadku ED250 kursujących do Rzeszowa, Jeleniej Góry, czy Kołobrzegu. Warto przypomnieć, że jeden z zestawów Pendolino przechodzi obecnie testy w Niemczech, w celu otrzymania homologacji na tamtejszych torach. W przyszłości pozwoli to na uruchomienie tymi pociągami połączenia Warszawa – Berlin.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5