NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Pendolino do Zakopanego. Na razie w ramach testów

| Michał Szymajda 17.03.2017 592

Pendolino do Zakopanego. Na razie w ramach testów
zdjęcie ilustracyjnefot. Patryk Kuręda, SM42.pl
17 i 18 marca pociąg Pendolino należący do PKP Intercity po raz pierwszy przejedzie trasę Kraków – Zakopane. Przewoźnik, z myślą o połączeniu Warszawy ze stolicą Podhala realizowanym ED250, chce sprawdzić jak skład zachowa się na linii.
Informację o testach pociągu na linii pomiędzy Krakowem a Zakopanem potwierdziła nam Marta Ziemska, rzecznik PKP Intercity. Z informacji przez nas uzyskanych wynika, że ED250 dotrze pod Giewont w nocy z 18 na 19 grudnia. Takie godziny jego przejazdu podyktowane są oczywiście nasilonym ruchem pociągów rozkładowych w ciągu dnia. Będzie to pierwszy raz, kiedy pociąg rozpędzający się na polskich torach do 200 km/h odwiedzi Zakopane. Kiedy w tej relacji na jego pokład będą mogli wejść pasażerowie z biletem?

PKP Intercity nie ukrywa, że do Zakopanego mógłby dojeżdżać któryś z pociągów kursujących z Gdyni i Warszawy. Jak pisał w grudniu 2016 Dominik Lebda, takie rozwiązanie jest technicznie możliwe, ale biorąc pod uwagę obiegi składów, godziny przyjazdu/odjazdu z/do Zakopanego byłyby nieatrakcyjne. W związku z tym PKP Intercity poczeka z decyzją o uruchomieniu Pendolino na trasie Kraków – Zakopane, przynajmniej do zakończenia budowy dwóch łącznic: w Krakowie i Suchej Beskidzkiej. Te mają być gotowe z końcem 2017 i doprowadzą do skrócenia czasu jazdy o kilkanaście minut, a także polepszą możliwości umieszczenia pociągów w rozkładzie jazdy.

Aby wydłużyć relację pociągów Pendolino do Zakopanego konieczna będzie zgoda Centrum Unijnych Projektów Transportowych, tak jak było w wypadku ED250 kursujących do Rzeszowa, Jeleniej Góry, czy Kołobrzegu. Warto przypomnieć, że jeden z zestawów Pendolino przechodzi obecnie testy w Niemczech, w celu otrzymania homologacji na tamtejszych torach. W przyszłości pozwoli to na uruchomienie tymi pociągami połączenia Warszawa – Berlin.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zakopane (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zakopane (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS