Województwo łódzkie planuje budowę nowego przystanku kolejowego w Pabianicach. W najbliższych miesiącach ma zostać ogłoszony przetarg na dokumentację pozwalającą na ubieganie się o fundusze unijne na realizację dużego projektu przystankowego, którego elementem ma być wspomniana inwestycja.
Wczoraj w Pabianicach odbyły się konsultacje społeczne w sprawie transportu i komunikacji w powiecie pabianickim organizowane przez łódzki urząd marszałkowski oraz Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Podczas spotkania w Starostwie Powiatowym w Pabianicach samorząd regionu ogłosił, że w ramach tzw. drugiego programu przystankowego zamierza wybudować nowy przystanek kolejowy w Pabianicach. Powstanie on pomiędzy istniejącą stacją Pabianice a leżącym już na terenie Łodzi posterunkiem Lublinek.
Pabianice się rozbudowują, trzeba więc poszerzać sieć przystankówNie wybrano jeszcze ostatecznie nazwy nowego przystanku, dwie używane równolegle propozycje to Pabianice Północ i Pabianice Wschód. – Peron jest projektowany w rejonie przejazdu w ul. Lutomierskiej – poinformowała Teresa Woźniak, dyrektor departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. – Dostawaliśmy sygnały, że Pabianice zaczęły się rozbudowywać i sam dworzec Pabianice nie jest wystarczający do obsługi miasta – argumentowała przedstawicielka samorządu.
Zapowiedziana budowa przystanku ma być elementem szerokiego projektu o nazwie Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego. – W najbliższym czasie, być może już w maju, zostanie ogłoszony przetarg na przygotowanie dokumentacji do wniosku do Regionalnego Programu Operacyjnego – zapowiedziała prelegentka. Realizacją inwestycji mają zająć się PKP Polskie Linie Kolejowe.
Łatwiejsze dojście na stację i szybszy dojazd do Łodzi – Przy przystanku planujemy parking typu Park&Ride – zapowiedziała Teresa Woźniak. Zwiększanie dostępności kolei w podłódzkim mieście ma zostać osiągnięte także dzięki przebudowie stacji Pabianice, która zostanie zrealizowana
w ramach remontu linii nr 14. – Zbudowane zostanie tam dwustronne dojście – poinformowała dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWŁ.
W jej opinii to właśnie działania samorządu doprowadziły do zwiększenia zakresu inwestycji realizowanej przez zarządcę infrastruktury. – Z PKP PLK współpracujemy bardzo ściśle. W ostatniej chwili przed ogłoszeniem przetargu wywalczyliśmy budowę przejścia podziemnego w Pabianicach oraz w Zduńskiej Woli – argumentowała. Podkreślała też, że po zakończeniu remontu zaplanowanego na lata 2018 – 2020 oferta dla mieszkańców Pabianic zdecydowanie się poprawi.
Kilkanaście minut szybciej w kierunku Zduńskiej Woli – Po modernizacji prędkość zostanie zwiększona z 70 do 120 km/h. To wydaje się w warunkach polskich całkiem niezły wynik – oceniła Teresa Woźniak. – Z Pabianic do Łodzi dojedziemy w ok. 10 minut, a do Zduńskiej Woli w 25-30 minut – wyliczała. Przejazd do stolicy województwa trwać będzie zatem o ok. 3 – 4 minuty krócej, do Zduńskiej Woli – o 16 minut krócej.