Po trzech miesiącach przerwy nocny pociąg IC „Pogoria” ponownie zatrzymywać się będzie w Pabianicach. Zmiana w rozkładzie jazdy, która wprowadzona została na wniosek prezydenta podłódzkiego miasta, ma wejść w życie wraz z marcową korektą rozkładu jazdy. W ostatnim okresie komunikacja zbiorowa jest zdecydowanym priorytetem pabianickiego samorządu.
Skuteczne okazały się starania władz Pabianic o wyznaczenie dodatkowego postoju na tamtejszej stacji kolejowej dla nocnego pociągu PKP Intercity z Katowic do Gdyni Głównej. – IC „Pogoria” znów będzie zatrzymywał się w naszym mieście – ogłosiła wczoraj Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic. To właśnie prezydent Grzegorz Mackiewicz zabiegał o zmianę rozkładu jazdy w Ministerstwie Infrastruktury (a wcześniej w MIB).
Resort infrastruktury zmienia zdanie
– Pociąg ten aż do grudniowej zmiany rozkładu jazdy zatrzymywał się w Pabianicach, zapewniając możliwość bezpośredniego dojazdu do Gdańska i na Śląsk. Od 10 grudnia przejeżdża jednak przez Pabianice bez postoju. Jeszcze w listopadzie prezydent Grzegorz Mackiewicz zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka z wnioskiem o przywrócenie postoju na stacji Pabianice. W grudniu resort odpowiedział, że zatrzymanie pociągu w Pabianicach jest bezzasadne – relacjonuje przedstawicielka samorządu.
Władze ponowiły jednak swoją prośbę, co tym razem przyniosło pożądany przez nie skutek. – Biorąc pod uwagę przedstawione przez pana prezydenta argumenty, resort przychylił się do wniosku o wdrożenie dodatkowego zatrzymania dla pociągu „Pogoria” i wystąpił w tej sprawie do PKP Intercity – poinformował samorząd wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Zmiana ma ostatecznie wejść w życie 11 marca. Ujęto ją już w rozkładzie jazdy opublikowanym na stronach internetowych PKP PLK.
Pabianice nie po raz pierwszy zabiegają o nocne pociągi
Samorząd podkreśla, że „Pogoria” będzie stanowić jedyne bezpośrednie połączenie z 66-tysięcznych Pabianic zarówno do Trójmiasta, jak i w rejon Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Innym nocnym pociągiem, z którego mogą korzystać pabianiczanie, jest IC „Karkonosze” z Jeleniej Góry do Białegostoku. Przypomnijmy, że w 2014 r. władze miasta – wówczas bezskutecznie – zabiegały o wprowadzenie postoju i dla tego połączenia (wtedy realizowanego w relacji Szklarska Poręba Górna – Lublin). Ostatecznie na kilka lat zmieniona została trasa przejazdu pociągu i w ogóle omijał on aglomerację łódzką.
W ostatnim okresie siatka postojów pociągów dalekobieżnych w Łodzi i regionie wydaje się bardzo niestabilna. W zeszłym roku mimo relatywnie sporych protestów grupy pasażerów PKP Intercity zrezygnowało z zatrzymywania swoich kursów na przystanku Łódź Pabianicka. Składy tego przewoźnika zaczęły przejeżdżać bez postoju także przez Łódź Żabieniec. Następnie w wyniku zmiany trasy przejazdu spółka praktycznie zrezygnowała z obsługi Łodzi Kaliskiej, która do niedawna pełniła rolę najważniejszego dworca w mieście.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.