Podczas trwającego przetargu PKP Intercity na terminale mobilne przewoźnik opublikował zapytanie do rynku dotyczące… jeszcze jednego terminala. Podobny przetarg Przewozów Regionalnych trafił za to do Krajowej Izby Odwoławczej.
Jak
informowaliśmy przed dwoma tygodniami, PKP Intercity ma wkrótce rozstrzygnąć przetarg na dostawę 2150 terminali mobilnych w formie leasingu. Różnica w cenie pomiędzy ofertą konsorcjum TK Telekom i S&T a ofertą firmy Wasko
wynosi aż 30 procent, ale ta druga firma nie miała jeszcze okazji zaprezentować próbki demonstracyjnej oferowanego zestawu.
W międzyczasie PKP Intercity opublikowało na swojej stronie RFI (zapytanie) o koszty rocznej dzierżawy jednego terminala. Po co, skoro trwa przetarg na dostawę dwóch tysięcy terminali? – Prowadzony jest przetarg na dostawę nowych terminali o określonych parametrach. Jednak zanim zostanie on zrealizowany, musimy korzystać z obecnie posiadanych urządzeń. Ich liczbę trzeba uzupełnić, tak, by drużyny mogły na nich pracować do czasu aż otrzymamy nowe terminale – wyjaśnia Marta Ziemska z PKP Intercity.
S&T nie mogło wyliczyć oferty dla PolRegio
Tymczasem duży przetarg na terminale mobilne trwa też w spółce Przewozy Regionalne (marka PolRegio). Przedmiotem jest dostawa aż 1780 nowych terminali mobilnych z dedykowaną aplikacją oraz drukarek i akcesoriów do terminali. Okres realizacji zamówienia to 44 miesiące. Tu wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (70 proc.), parametrów technicznych (25 proc.) i terminu realizacji (5 proc.).
Oferty pierwotnie miały zostać otwarte w poniedziałek, 24 lipca, ale odbędzie się to dopiero w sierpniu. Przyczyną jest odwołanie od warunków, wniesione przez S&T przeciwko specyfikacji zamówienia. Firma zakwestionowała aż 15 punktów specyfikacji, tłumacząc, że wymogi przedstawione przez Przewozy Regionalne uniemożliwiają skalkulowanie ceny oferty, a opis przedmiotu zamówienia jest niewyczerpujący i nierzetelny. Krajowa Izba Odwoławcza nie podzieliła tych zarzutów – odwołanie zostało w całości oddalone.
PKP Intercity niesłusznie unieważniło przetarg na monitoring
Warto odnotować, że KIO zajmowała się w tym tygodniu także jedną sprawą związaną z PKP Intercity. Konsorcjum firm TK Telekom oraz Polgard odwołało się od unieważnienia swojej oferty w postępowaniu PKP Intercity na zakup, instalację i utrzymanie monitoringu na trzech stacjach postojowych. Przewoźnik po odrzuceniu oferty unieważnił całe postępowanie, na co oczywiście również nie zgodził się odwołujący.
– Izba nakazała unieważnienie czynności unieważnienia postępowania i odrzucenia oferty odwołującego, nakazała również ponowne badanie tej oferty – informuje „RK” rzeczniczka Izby Magdalena Grabarczyk. KIO oddaliła jednak zarzut udostępnienia innym wykonawcom rozwiązania oferowanego przez konsorcjum TK Telekom.