Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ośmiu chętnych na opracowanie projektu warszawskiej średnicówki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ośmiu chętnych na opracowanie projektu warszawskiej średnicówki
fot. Martyn JandułaWarszawa Śródmieście
Prawie 34 mln zł PKP PLK przeznaczyły na zaprojektowanie przyszłej modernizacji linii średnicowej w Warszawie. Prace obejmą odcinek od Warszawy Wschodniej, przez Warszawę Śródmieście po Warszawę Zachodnią. Projektowanie potrwa 25 miesięcy. Wreszcie poznaliśmy oferentów, którzy są zainteresowani przetargiem. Do PKP PLK spłynęło osiem ofert.

PKP PLK prowadzi przetarg na opracowanie dokumentacji przebudowy linii średnicowej w Warszawie. Wykonawca, który zostanie wyłoniony w przetargu, będzie miał za zadanie opracować koncepcję wstępną, programowo-przestrzenną, projekt budowlany oraz program funkcjonalno-użytkowy. Dodatkowo przyszły wykonawca będzie musiał uzyskać niezbędne do rozpoczęcia inwestycji decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach. Ostatnim zadaniem w przetargu będzie prowadzenie nadzorów autorskich na etapie opracowania projektów wykonawczych oraz realizacji robót budowlanych.

Opracowanie wstępnej koncepcji ma się pojawić już po 4 miesiącach od czasu podpisania umowy. Następnie PKP PLK wybiorą wariant odnośnie realizacji inwestycji. W kolejnym krok, w przeciągu dwóch miesięcy, wykonawca będzie musiał opracować koncepcję programowo przestrzenną. Kolejne 4 miesiące zajmie opracowanie projektów budowlanych oraz 6 miesięcy – opracowanie programów funkcjonalno-użytkowych. PKP PLK określiły, że prace projektowe wraz z czasem potrzebnym na prowadzenie nadzoru inwestycji potrwają do 100 miesięcy od dnia wyboru wariantu z koncepcji wstępnej. Na 25,5 miesiąca określono jednak same prace projektowe.

Cena mało znacząca

Wymagania co do oferentów są znaczne. Firmy muszą wykazać się co najmniej jednym projektem, dla którego wykonały projekt budowlany, o wartości nie mniejszej niż 15 mln zł brutto oraz doświadczoną kadrą pracowniczą. Warto zaznaczyć, że cena w przetargu stanowi zaledwie 25%. Po 30% wagi uzyskały takie parametry, jak zapewnienie dodatkowego wsparcia kluczowego personelu zespołu projektowego oraz organizacja wykonawcy. Z kolei 15% jest do uzyskania za wizualizacje dla wybranych przystanków osobowych. Tutaj ocenie podlegać będą przedstawione przez oferenta wizualizacje dwóch przystanków kolejowych – Warszawa Ochota (wariant z istniejącą lokalizacją peronów) oraz Warszawa Powiśle.

Jak informuje PKP PLK, udział w przetargu wzięło ośmiu oferentów. Budżet przygotowany na to zamówienie wynosi 34 mln zł brutto. Tylko jedna oferta nie zmieściła się w tej kwocie. Złożyło ją konsorcjum Ove Arup & Partners wraz z Aecom z Warszawy, którzy wycenili opracowanie projektu wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na 47,5 mln zł brutto.

Francuzi najtańsi

Najtańszą ofertę złożyła francuska firma Systra, która wyceniła swoje prace na 23 mln zł brutto. Należy jednak pamiętać, że cena w tym przetargu stanowi zaledwie jedną czwartą oceny przetargowej. Wśród oferentów znalazły się takie podmioty, jak konsorcjum składające się z Biura Projektantów Komunikacyjnych z Poznania (27,1 mln zł brutto), MGGP z Tarnowa (26,8 mln zł brutto), warszawskie konsorcjum Torprojekt (27,6 mln zł brutto), francuskie konsorcjum Safage (25,7 mln zł brutto), krakowsko-warszawsko-katowickie konsorcjum Arcadis, MP-Mosty i SUD Architekt (31,5 mln zł brutto) oraz warszawskie konsorcjum Multiconsult (26,8 mln zł brutto).

Rozważane warianty, które będą poddane analizie na etapie koncepcji wstępnej, zakładają halę peronową na przystankach Ochota i Powiśle, a także stacji Warszawa Wschodnia, przebudowę układu torów i peronów na Śródmieściu, połączenie ze stacją metra Centrum oraz velostradę wzdłuż mostu średnicowego. Według założeń inwestycja potrwa do pięciu lat. O szczegółach piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5