Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-10-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ósma plaga radomska
Linia nr 8, która łączy Warszawę z Kielcami jest symbolem tego, jak nie powinno się modernizować polskich sieci kolejowych. Cześć między Warszawą a Radomiem, którą dziesiątki polityków i urzędników nazywało i nazywa „kluczową”, „najważniejszą” itp., to z kolei przykład wszystkich grzechów, przez które kolej przegrywa w starciu z autokarami i samochodami osobowymi.

Linia kolejowa nr 8 prowadzi z Warszawy przez Warkę i Radom do Kielc. Dalej można dojechać aż do Krakowa. Jest linią pierwszorzędną o znaczeniu państwowym. Tylko że na wielu odcinkach jej stan techniczny jest tak zły, że o modernizacji wspomina się od co najmniej kilkunastu lat. Z prędkością 120 km/h można jechać tylko gdzieniegdzie. Co więcej między Warką a Radomiem jest jednotorowa. Temat dobudowania drugiego toru w tym miejscu jest rówieśnikiem tematu modernizacji.

Nie jest tak, że na linii nic się nie dzieje. Od początku roku trwa przebudowa stacji w Radomiu. Za 100 mln zł odnowione zostaną miejsca oczekiwania na podróż, obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, powstaje też Lokalne Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym, a 38 rozjazdów przejdzie modernizację. Sam dworzec odnowiono dwa lata temu.

Z kolei pod koniec lipca podpisano umowę na modernizację części linii biegnącej od Okęcia do Czachówka. To 27 km, które Trakcja PRKiI przebuduje za 462 mln zł. Wyremontowane zostaną wszystkie stacje na linii, a także przejazdy i wiadukty. Powstanie też dodatkowy wiadukt w Jeziorkach. Trakcja ma na linii nr 8 doświadczenie, bo przebudowywała wcześniej fragment od Warszawy Zachodniej. Co najmniej do wiosny przyszłego roku pasażerowie pociągów w aglomeracji warszawskiej będą mieli utrudniony dojazd do pracy, ale potem ma być dużo wygodniej niż do tej pory.

Nie zmienia to jednak faktu, że to dopiero początek modernizacji linii radomskiej, a cały proces jest opóźniony o kilka lat. Pieniądze przesuwano, przetargi unieważniano, składano obietnice bez pokrycia, a pasażerowie czekają.

Całość artykułu znajdziesz w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy". Zapraszamy do prenumeraty!

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

Tabor i technika

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

inf. prasowa 03 listopada 2017

PLK: Co piąta kontrola jakości wychodziła negatywnie

Infrastruktura

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

Infrastruktura

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

jm, Rynek Kolejowy 19 października 2015

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

Pasażer

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

PAP, PKP Intercity, 7 kwietnia 2010 07 kwietnia 2010

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

Infrastruktura

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 15 kwietnia 2010 15 kwietnia 2010

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Prawo i polityka

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Janusz Zubrzycki, ZDG TOR 18 marca 2015

Zobacz również:

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

Tabor i technika

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

inf. prasowa 03 listopada 2017

PLK: Co piąta kontrola jakości wychodziła negatywnie

Infrastruktura

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

Infrastruktura

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

jm, Rynek Kolejowy 19 października 2015

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

Pasażer

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

PAP, PKP Intercity, 7 kwietnia 2010 07 kwietnia 2010

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

Infrastruktura

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 15 kwietnia 2010 15 kwietnia 2010

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Prawo i polityka

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Janusz Zubrzycki, ZDG TOR 18 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5