Osiem ofert wpłynęło do zarządcy infrastruktury w przetargu na rewitalizację odcinka linii 106. Inwestycja jest warta ok. 50 mln złotych.
PLK ogłosiły przetarg na wykonanie w trybie zaprojektuj i buduj rewitalizacji linii 106 Boguchwała – Czudec, która jest częścią linii Rzeszów – Jasło,
przed dwoma miesiącami. Inwestycja jest finansowa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
O wyborze wykonawcy zadecydują kryteria ceny (60% wagi oceny), doświadczenie kluczowego personelu (35% wagi oceny), okres gwarancji (5% wagi oceny). Szacunkowa wartość zamówienia to 52 104 412,41 złotych brutto. W przetargu wpłynęło osiem ofert:
- Track Tec Construcion o wartości 44,7 mln złotych, z okresem gwarancji 120 miesięcy i bez wpisanego doświadczenia osób na stanowisko kierownika budowy i projektanta koordynatora;
- Swietelsky Rail (43.4 mln zł, 120 miesięcy, doświadczenie obu osób na 8 zadaniach);
- Transkol, Intop i KZA Lublin (47,1 mln, 120 miesięcy, doświadczenie kierownika budowy na 10 zadaniach, koordynatora na ośmiu);
- Fewaterm (37,9 mln złotych, gwarancja 84 miesiące, brak doświadczenia wskazanych osób);
- Agat oraz PRB TOR (48,4 mln zł, 84 miesiące, doświadczenie osób po 9 zadań);
- Trakcja PRKiI (48,6 mln zł, 120 miesięcy, doświadczenie osób odp. 8 i 9 zadań);
- Strabag (47,8 mln zl, 120 miesięcy, doświadczenie odp. 10 i 8 zadań);
- PNiUI Kraków oraz KZA Kraków (45,8 mln zł, 120 miesięcy, doświadczenie 8 i 10 zadań).
Termin wykonania zamówienia to 700 dni. Remont tego 11-kilometrowego jednotorowego, niezelektryfikowanego fragmentu linii ma dać możliwość pokonania całej linii od Rzeszowa do Jasła w jedną godzinę. W poprzedniej perspektywie budżetowej UE linia 106 była częściowo rewitalizowana ze środków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Czas jazdy z Rzeszowa do Jasła udało się wówczas skrócić o 35 minut.
Samorząd planuje też rewitalizację linii 108 Zagórz – Jasło. Obie te inwestycje to dokończenie projektów rewitalizacyjnych, które wykonano w zeszłym roku. Więcej o inwestycjach PLK na Podkarpaciu pisaliśmy na Rynku Kolejowym
tutaj.