Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Orzech: Nie wierzę w odebranie certyfikatu bezpieczeństwa PKP Energetyce

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
20-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Orzech: Nie wierzę w odebranie certyfikatu bezpieczeństwa PKP Energetyce
Fot. PKP Energetyka
– Nie przygotowujemy planu na wypadek odebrania nam certyfikatu bezpieczeństwa – mówił dziś dziennikarzom prezes PKP Energetyka Wojciech Orzech. Jak podkreślał, nie ma ku temu żadnych merytorycznych przesłanek, a odebranie certyfikatu utrzymującej sieć trakcyjną firmie sparaliżowałoby transport kolejowy w Polsce.

Na początku lipca prezes UTK wszczął procedurę cofnięcia certyfikatu bezpieczeństwa spółce. Urzędnicy przeprowadzili kontrolę ponad dwudziestu firm branży kolejowej "z uwagi na wzrost liczby wypadków i incydentów w ruchu kolejowym". Wszystko na ten temat piszemy tutaj.

Odpowiadając na pytania „Rynku Kolejowego” prezes PKP Energetyki Wojciech Orzech poinformował dzisiaj, że zastrzeżenia Urzędu Transportu Kolejowego dotyczyły 12 punktów w obszarze utrzymania oraz zarządzania bezpieczeństwem. Jak dodaje, na dziś siedem z tych punktów jest już naprawionych – w tym jeden już podczas kontroli – a „aktywnych” jest tylko pięć. – Zadeklarowaliśmy urzędowi usunięcie ich do końca roku – mówi Marcin Zalewski, pełnomocnik zarządu ds. bezpieczeństwa spółki.

Zalewski tłumaczył, ze zastrzeżenia UTK dotyczą m. in. dokumentów, które spółka musi przystosować do zamian prawa i własnego systemu zarządzania. PKP Energetyka zapewnia, że uchybienia wskazane przez UTK nie mają żadnego wpływu na prowadzenie działalności czy bezpieczeństwo. Jak się dowiedzieliśmy w spółce, urzędnicy nie uznali np. podpisu na dokumencie osoby zastępującej będącego na zwolnieniu dyrektora.

„Rynek Kolejowy” zapytał Wojciecha Orzecha, jak ocenia ryzyko utraty certyfikatu. – Nie szacujemy takiego ryzyka, ponieważ to nie jest prawdopodobne. W związku z pięcioma uchybieniami nikt nie podejmie decyzji grożącej paraliżem kolei – odpowiada prezes. Jego zdaniem, samo wszczęcie procedury odebrania certyfikatu jest działaniem niewspółmiernym do skali nieprawidłowości. – Od czterech lat nie mieliśmy wypadku kat. A, w tym roku mamy o połowę mniej wypadków kat. B, nie było też żadnych incydentów – wyliczał Orzech.

Według spekulacji, m. in. „Dziennika Gazety Prawnej”, działania UTK mają być elementem „zmiękczenia” właściciela PKP Energetyki – CVC Capital Partners. Rząd ma chcieć odzyskać kontrolę nad infrastrukturą energetyczną kolei, która została sprzedana wraz z całą spółką. Tego wątku nie chce komentować prezes Orzech. – Nie mam informacji na ten temat. Wydaje mi się, że wszystkim nam zależy na bezpieczeństwie – mówi dyplomatycznie. Więcej na temat sporu wokół PKP Energetyki można przeczytać w tym wątku.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Biznes

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Roman Czubiński, Michał Szymajda 04 kwietnia 2023

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

Innowacje

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

inf. pras 13 stycznia 2022

Ekologia pomaga kolei zmniejszyć presję cen prądu

Biznes

Zobacz również:

Piknik rodzinny Kampanii Kolejowe ABC II w Wiśle

Pasażer

Piknik rodzinny Kampanii Kolejowe ABC II w Wiśle

inf. pras UTK 20 lipca 2023

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Biznes

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Roman Czubiński, Michał Szymajda 04 kwietnia 2023

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

Innowacje

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

inf. pras 13 stycznia 2022

Ekologia pomaga kolei zmniejszyć presję cen prądu

Biznes

Zobacz również:

Piknik rodzinny Kampanii Kolejowe ABC II w Wiśle

Pasażer

Piknik rodzinny Kampanii Kolejowe ABC II w Wiśle

inf. pras UTK 20 lipca 2023

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5