Partnerzy serwisu:
Pasażer

Opóźnienia TLK między Rzeszowem a Lublinem. „Nie ma jednej przyczyny”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-11-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Opóźnienia TLK między Rzeszowem a Lublinem. „Nie ma jednej przyczyny”
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)Problemy z kursowaniem TLK między Rzeszowem a Lublinem. „Nie ma jednej o przyczyny”
Redakcja „Rynku Kolejowego” otrzymała kilka maili dotyczących opóźnień pociągów między Rzeszowem a Lublinem. Uwagi dotyczą zwłaszcza TLK Boy-Żeleński.

– Trasą tą podróżuje przynajmniej dwa razy w miesiącu i zawsze są jakieś problemy. Ponad godzinne spóźnienia na tej trasie to norma. Myślę, że w ciągu ostatniego roku liczba pociągów bez spóźnienia na tej trasie to jakieś 15%. Przecież na tej trasie nie da się podróżować. Jedyna alternatywą dla kolei na tej trasie są busy, które nie potrafią obsłużyć takiej liczby pasażerów i przy okazji świąt wolę już jechać przez Kraków – napisał do nas czytelnik proszący o anonimowość. Mail do „RK” napisał z dworca w Rzeszowie 13 listopada, gdzie oczekiwał na przyjazd lokomotywy mającej pociągnąć skład dalej w kierunku Warszawy, a było już kilkanaście minut po rozkładowym odjeździe pociągu. – W składzie panuje ciemność i nie ma ogrzewania – dodał.

Z naszych obserwacji wynika, że rzeczywiście pociąg TLK Boy-Żeleński w relacji Rzeszów – Warszawa Zachodnia nie grzeszy punktualnością. Ale rzecznik PKP Intercity twierdzi, że nie jest aż tak źle.

Opóźnienia nie są częste i mają różne przyczyny

– Z analiz ruchu pociągów wynika, że w ostatnim miesiącu skład TLK Boy-Żeleński, kursujący na trasie z Rzeszowa do Warszawy, 4 razy odnotował opóźnienie przekraczające 5 minut na odejściu – odpowiedział 16 października rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak. – Jedno z nich było spowodowane koniecznością podstawienia zastępczej lokomotywy na stacji Rzeszów. Nie ma jednej przyczyny, która wpływa na opóźnienie pociągu. Zanotowaliśmy m.in. opóźnienia związane ze skomunikowaniami, koniecznością naprawy drobnych usterek w celu poprawy komfortu podróży czy lokowaniem pasażerów – wyjaśnia i dodaje, że PKP Intercity na bieżąco monitoruje ruch pociągów i punktualność składów, tak „by w każdej sytuacji awaryjnej zapewnić pasażerom komfortowe warunki przejazdu”.

Pasażerowie pociągów PKP Intercity mogą otrzymać rekompensatę za opóźnienie – 25% ceny biletu, gdy skład notuje opóźnienie od 60 min. lub 50% ceny biletu przy opóźnieniach powyżej 119 minut. Warunkiem otrzymania takiej rekompensaty jest zachowanie biletu z przejazdu oraz złożenie odpowiedniego wniosku. O drastycznych sytuacjach związanych z utrudnieniami w podróży, jeśli takie występują, warto informować też Urząd Transportu Kolejowego.

Zmiany od grudnia raczej kosmetyczne

W nowym rozkładzie jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać 11 grudnia 2016, TLK Boy-Żeleński zostanie zastąpiony TLK Pomarańczarka (postać z obrazu Aleksandra Gierymskiego). Zmiana jest jednak kosmetyczna, bowiem pociąg pojedzie w podobnych godzinach i z podobnym czasem przejazdu. Więcej na temat nowego rozkładu jazdy można przeczytać tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5