Delegacja województwa opolskiego odwiedziła dziś targi Innotrans i wypożyczony na ekspozycję taboru pojazd Impuls. Jak poinformował “Rynek Kolejowy” członek zarządu województwa Szymon Ogłaza, podjęto już decyzję o zakupie dwóch kolejnych pojazdów w Newagu.
Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne Impuls z Newagu zostały oficjalnie przekazane województwu opolskiemu
niespełna miesiąc temu. Dwa z pięciu zamówionych pojazdów
wożą już pasażerów. Trzeci z nich przyjechał na targi Innotrans. Dziś należący do województwa pojazd wizytował członek zarządu województwa Szymon Ogłaza. - Obecność polskich firm, w tym właśnie Newagu jest bardzo widoczna na targach. Widać, że dogoniliśmy europejską czołówkę - ocenił Ogłaza.
Obsługują najważniejszą trasę w województwie
Jak podkreślił marszałek, województwo jest bardzo zadowolone z dostarczonych przez Newag pojazdów. - Pojazdy budzą autentyczne zainteresowanie pasażerów, a wręcz poruszenie na peronie. Długo czekaliśmy na to, by standard XXI wieku, który dotąd zapewnialiśmy kupując pojazdy spalinowe, udało się wprowadzić również na trakcję elektryczną. Gdy pojawiła się możliwość finansowania zakupu, niezwłocznie z niej skorzystaliśmy - powiedział Ogłaza podkreślając, że to województwo opolskie jako pierwsze przeprowadziło drogowe i kolejowe projekty już z perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020. - Dzięki temu nie ma problemów z harmonogramami, a cena dostawy pojazdów była bardzo korzystna - dodał.
Pociągi Newag Impuls, które kupiło województwo Opolskie są
dedykowane do obsługi trasy Kędzierzyn-Koźle - Opole - Wrocław przez operatora Przewozy Regionalne. - Ta trasa jest w naszej sieci najbardziej oblegana; odpowiada za ponad połowę wszystkich potoków pasażerskich. Dlatego wymiana taboru jest tu naszym priorytetem - podkreślają przedstawiciele samorządu.
Kupią dwa kolejne Impulsy
Jak zadeklarował członek zarządu województwa województwa, samorząd skorzysta z zapisanej w przetargu opcji
rozszerzenia zamówienia o dwa dodatkowe pojazdy. - Możemy po raz pierwszy oficjalnie poinformować, że podjęliśmy taką decyzję. Chcielibyśmy, by te dwa pojazdy dotarły do nas w 2018 roku - powiedział “Rynkowi Kolejowemu” Ogłaza. Warto dodać, że czwarty Impuls ma dotrzeć do województwa jeszcze w listopadzie tego roku, a ostatni pojazd z zamówienia podstawowego - w 2017 roku.
Dzięki zamówieniu uzupełniającemu za dwa lata obsługa trasy z Kędzierzyna-Koźla do Wrocławia powinna być w całości realizowana przez nowoczesne Impulsy. Samorząd jest przekonany, że przy dużej częstotliwości kursów trzyczłonowe pojazdy zapewnią odpowiednią podaż miejsc jeśli chodzi o ruch regionalny i aglomeracyjny do Opola na tej trasie. Problemem może być podaż miejsc na dojazdach do Wrocławia, jednak opolskie liczy na to, że na tym odcinku obsługę pociągi zapewni też województwo dolnośląskie, dla którego jest to zadanie własne.