Zarząd województwa opolskiego już formalnie poinformował o zamiarze podpisania długoterminowej umowy z Polregio na wykonywanie przewozów kolejowych. Usługa miałaby być świadczona na 14 trasach, choć zastrzeżono też możliwość rozszerzenia sieci połączeń o cztery nowe trasy – m.in. do Paczkowa czy Głuchołazów.
Jak pisaliśmy, samorząd województwa opolskiego chce zawrzeć z Polregio umowę – na zasadzie bezpośredniego powierzenia – na świadczenie usług przewozowych przez kolejne dziesięć lat. – Liczymy na dobre partnerstwo z Przewozami Regionalnymi, na zrozumienie, ale również dzielenie się nieprzewidywalnymi kosztami. – Do 2020 roku mamy czas na spokojne rozmowy i ustalanie szczegółów umowy –
mówił marszałek Andrzej Buła.
Samorząd wykonał kolejny krok i wysłał już do dziennika urzędowego UE ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy na wykonywanie przewozów kolejowych. To daje nam nieco wiedzy o szczegółach oferty. Okres objęty zamówieniem obejmuje 120 miesięcy, począwszy od 13 grudnia 2020 r.
Przewozy będą wykonywane na 14 trasach, z tego sześć rozpoczyna się w Opolu Głównym. Mowa o liniach do Kędzierzyna-Koźla, Brzegu (i Wrocławia), Nysy, Kluczborka, Strzelec Opolskich (i Gliwic), Zawadzkiego przez Fosowskie. Pozostałe trasy to Kędzierzyn-Koźle – Nysa, Nysa – Brzeg (– Wrocław), Kluczbork – Namysłów (– Wrocław), Kluczbork – Olesno (– Lubliniec), Kluczbork – Kępno (– Poznań), Kędzierzyn-Koźle – Gliwice, Kędzierzyn-Koźle – Racibórz oraz Wieluń Dąbrowa – Tarnowskie Góry.
Samorząd w ogłoszeniu zaznacza, że może zostać podjęta decyzja o rozszerzeniu sieci połączeń kolejowych. Wymieniono tutaj cztery odcinki linii: Opole Główne –Jelcz Laskowice (– Wrocław), (Opole Główne –) Nysa – Głuchołazy Miasto (– Mikulovice), Nysa – Paczków (– Kłodzko) oraz Opole – Częstochowa.