NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

Olsztyn decyduje się na tureckie tramwaje. Debiut w Unii Europejskiej

| Przemysław Farsewicz 16.05.2018 1

Olsztyn decyduje się na tureckie tramwaje. Debiut w Unii Europejskiej
fot. Durmazlar
Olsztyn będzie pierwszym miastem w Europie, w którym pojawią się tureckie tramwaje Durmazlar. Po trzech miesiącach od otwarcia ofert miasto wybrało ofertę producenta za najkorzystniejszą i tym samym dało zielone światło firmie na podbój rynku Unii Europejskiej. Pierwsze dwa tramwaje trafią do stolicy Warmii i Mazur w ciągu 21 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Wszystko wskazuje na to, że w Olsztynie, jako pierwszym mieście w Unii Europejskiej, zawitają tureckie tramwaje Durmazlar. Urzędnicy ogłosili jedyną ofertę w przetargu za najkorzystniejszą i tym samym dali zielone światło do podpisania umowy z turecką firmą. Dla Durmazlar to przede wszystkim utorowanie sobie drogi na rynek Unii Europejskiej. Pozwoli to na udział w innych przetargach, gdyż często warunkiem udziału jest doświadczenie w zakresie dostawy tramwajów homologowanych w Unii Europejskiej. Poza tym dobrze zrealizowany olsztyński kontrakt będzie także dobrą rekomendacją dla tego mało znanego na europejskim rynku producenta.

Wybór nie byłby możliwy, gdyby w pierwszym przetargu konsorcjum Solarisa i Stadlera nie przeszarżowało z ceną. Solaris to dotychczasowy dostawca tramwajów w Olsztynie – dosyć nietypowych, bo szerszych niż w innych miastach Polski. Durmazlar również zaproponował Olsztynowi tramwaje o szerokości 2,5 metra. Przypomnijmy, że Olsztyn zliberalizował warunki zamówienia i dopuścił do przetargu oferty także na węższe pojazdy.

Do Olsztyna trafi wraz z zamówieniem podstawowym 12 tramwajów. Jeżeli pojawią się dodatkowe środki, to miasto będzie mogło zamówić do 12 kolejnych pojazdów. Tramwaje będą miały 32,5 metra długości, 2,5 metra szerokości oraz pomieszczą 210 pasażerów. We wnętrzu będzie 40 siedzeń. Problematyczny może okazać się układ drzwi. Olsztyn dopuścił zastosowanie drzwi dwuskrzydłowych oraz jednoskrzydłowych. Jednak te ostatnie mogą być zamontowane wyłącznie za kabiną motorniczego. Durmazlar zaoferował wariant 1/4/1, co może mieć istotny wpływ na sprawną wymianę pasażerów – zwłaszcza w godzinach szczytu.

Pojazdy charakteryzować się będą naciskiem na oś na poziomie 93,87 kN i skrajnymi skrętnymi wózkami w układzie jezdnym. Udało się także producentowi zaoferować szerokości przejścia w przedziale pasażerskim od 650 mm do 835 mm. Korzystny jest także poziom emisji hałasu – Durmazlar zadeklarował, że tramwaj emitować będzie hałas na poziomie 73,6 dB. Więcej o pojazdach pisaliśmy tutaj.

Pierwsze dwa tramwaje trafią do Olsztyna w ciągu 21 miesięcy od dnia podpisania umowy. W kolejnych miesiącach producent ma dostarczać po dwie sztuki. Na zakup 12 tramwajów miasto wyda 108 mln zł brutto.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Olsztyn (478)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport

Wiecej z regionu:

Olsztyn (478)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS