PKP PLK otrzymały trzy oferty na odbudowę mijanki w Majdanie Królewskim na linii nr 71. Wszystkie przekroczyły kosztorys ponaddwukrotnie – nawet ta, którą złożyła własna spółka zarządcy infrastruktury.
W marcu ubiegłego roku PKP PLK podpisały umowę na wykonanie dokumentacji projektowej mijanki w Majdanie Królewskim. Jest to kolejne przedsięwzięcie w kierunku poprawy przepustowości i usprawnienia ruchu kolejowego na linii nr 71, która w przyszłości ma stanowić fragment najkrótszego połączenia Rzeszowa z Warszawą.
Pisaliśmy o tym tutaj. PLK przygotowywała się do jej odbudowy co najmniej od 2008 roku. Na początku tego roku PKP PLK
ogłosiły przetarg na usunięcie kolizji elektroenergetycznych na linii.
W tym miesiącu zarządca infrastruktury otworzył z kolei oferty w przetargu na budowę mijanki w trybie "projektuj i buduj". Złożyły je Intop Tarnobrzeg, ETF Polska oraz PNiUIK. Ta ostatnia jest spółką z grupy PLK i to ona złożyła najtańszą ofertę – opiewającą na 17,4 mln złotych. ETF proponuje 17,9 mln złotych a Intop – 18,7 mln (wszystkie ceny brutto). Niestety, zamawiający określił budżet inwestycji na dużo mniejszą kwotę – zaledwie 8,61 mln złotych brutto. Termin realizacji umowy to 294 dni od jej podpisania.
Linia kolejowa nr 71 na odcinku Rzeszów Główny – Ocice została przewidziana do modernizacji w ramach projektu pn.: „Prace na linii kolejowej nr 71 Rzeszów Główny – Ocice” finansowanego ze środków budżetowych w ramach szerszego zadnia „Modernizacja linii kolejowej Rzeszów – Warszawa przez Kolbuszową, etap II”. Realizację projektu zaplanowano na lata 2016–2020. Zakres rzeczowy prac zakłada elektryfikację oraz budowę mijanki w Majdanie Królewskim. Więcej na ten temat
można przeczytać tutaj.