Fot. Konrad/ gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=74655Flirt 3 podczas testów na słynnej "Pętli Grybowskiej" mija posterunek odstępowy Biała Wyżna.
PKP Intercity prowadzi prace nad nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie za niecałe osiem miesięcy. Przewoźnik planuje poprawę oferty w kierunku Nowego Sącza. Niewykluczone, że Sądecczyzna uzyska codzienny pociąg Intercity w kierunku Warszawy.
Nowy Sącz to jedno z wielu miast Polski, gdzie oferta połączeń dalekobieżnych – dawniej rozbudowana – dzisiaj pozostawia wiele do życzenia. Mowa przede wszystkim o wycofanych kilka lat temu bezpośrednich pociągach łączących Sądecczyznę z Warszawą. Jedynymi składami w tych relacjach, kursującymi w wybranych terminach i w sezonie, są TLK „Luna” i TLK „Malinowski”.
Dzięki kończącej się modernizacji linii kolejowej z Rudzic k. Krakowa do Rzeszowa, możliwości przewoźników pasażerskich będą o wiele większe niż obecnie. Czasy podróży ulegną skróceniu, co w kontekście całej relacji z Warszawy do Nowego Sącza i Krynicy częściowo jest odczuwalne już od grudnia 2015 roku. To element, który chce wykorzystać PKP Intercity.
Intercity do Nowego Sącza
Przewoźnik potwierdził, że rozważana jest rozbudowa oferty bezpośrednich połączeń dalekobieżnych z Sądecczyzny w kierunku Krakowa i Warszawy. – W ramach prac nad rozkładem jazdy 2016/2017 rozważamy nowe codzienne połączenie Nowego Sącza z Warszawą. Odjazd ok. 5:00 rano i powrót na 23:00 – powiedziała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.
PKP Intercity, w odniesieniu do pociągów w kierunku Nowego Sącza, nawiązało do projektu budowy linii Podłęże – Piekiełko. – Warto nadmieniać o konieczności budowy odcinka Podłęże – Piekiełko, ponieważ linie kolejowe w obecnym kształcie utrudniają stworzenie konkurencyjnego połączenia do Nowego Sącza. Głównym czynnikiem, który wpływa na atrakcyjność połączeń dalekobieżnych do/z tego miasta jest czas przejazdu ver. czas przejazdu komunikacją samochodową. Stąd wiele zależy od możliwości budowy odcinka Podłęże – Piekiełko, co w znaczny sposób skróciłoby czas podróży i pozwoliłoby na realizację połączeń nie tylko do Warszawy, ale i innych części kraju – powiedziała Anna Zakrzewska.
Flirt pojedzie na Sądecczyznę?
Według informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy”, Nowy Sącz mógłby liczyć na pociąg kategorii Intercity dzięki wydłużeniu już funkcjonującego połączenia IC „Żeromski” Kraków Gł. – Kielce – Włoszczowa Płn. – Włoszczowa – Opoczno Płd. – Warszawa Centralna – Olsztyn Gł. Pociąg obsługiwany jest nowoczesnymi składami Flirt3.
Godziny kursowania IC "Żeromski" są zbliżone do planowanej godziny odjazdu/przyjazdu pociągu IC z/do Nowego Sącza. Czas podróży tym składem z Krakowa (odj. 7:21) do Warszawy Centralnej (przyj. 11:35) wynosi obecnie 4 godz. 14 minut, a do Olsztyna Gł. (przyj. 14:30) około 7 godzin. W drodze powrotnej pociąg z Olsztyna Gł. odjeżdża o godz. 13:42, z Warszawy C. o 16:15 i przyjeżdża do Krakowa o godz. 20:38. PKP Intercity, do czasu finalizacji prac nad nowym rozkładem jazdy, nie komentuje szczegółów ewentualnego nowego połączenia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.