Jak poinformował rzecznik Kolei Śląskich, od dziś, 21 marca, spółka zakończyła uruchamianie składów wagonowych. Zastąpią je zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57AKŚ oraz Elfy. Wagony były wypożyczone od Czechów.
Koleje Śląskie używały składów wagonowych do uruchamiania przyspieszonych pociągów do Częstochowy. Każdy był zestawiany z wynajętych od czeskiego narodowego przewoźnika Ceske Drahy wagonów i lokomotyw od Lotos Kolej o numerach 146 i 272. Teraz zastąpią je ezety. - Zespoły trakcyjne EN57AKŚ będą uruchamiane w trakcji podwójnej - zapewnił rzecznik KŚ Adam Warzecha. Dwa EN57AKŚ będą kursowały zamiast jednego składu wagonowego, a drugi jest na razie zastępowany Elfem.
Wagony, które obsługiwały trasę Kolei Śląskich, to pojazdy tupu B249. Ten typ wagonów w Czechach jest wycofywany z użytkowania. Wagony produkowano w fabryce VEB Waggonbau Bautzen w latach 1981-1985. Ich dopuszczalna prędkość to 140 km/h. Wagony trafiły do Kolei Śląskich 2 października.
Aby obejrzeć zdjęcia wagonów, kliknij tutaj.