Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na linii Wrocław – Międzylesie na razie bez modernizacji. Będą prace utrzymaniowe i naprawcze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Na linii Wrocław – Międzylesie na razie bez modernizacji. Będą prace utrzymaniowe i naprawcze
Rafał JasińskiLinia kolejowa nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie o długości ok. 138, 5 km w całości znajduje się w granicach województwa dolnośląskiego
Jeden z posłów opozycji postuluje wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 276. Wskazuje potrzebę przesunięcia ujętej w Krajowym Programie Kolejowym inwestycji z listy rezerwowej na listę podstawową. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zapewnia jedynie o tym, że będą wykonywane prace o charakterze utrzymaniowym na odcinku liczącym ok. 45 km.

Postulaty parlamentarzysty

Poseł Michał Jaros (Platforma Obywatelska) zgłosił interpelację do Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie potrzeby modernizacji linii kolejowej nr 276, łączącej Wrocław z Międzylesiem. Wskazał na potrzebę usprawnienia komunikacji między stolicą Dolnego Śląska a obszarem położonym wzdłuż omawianej trasy. W ocenie posła wyższy komfort podróżowania powinien przyczynić się do poprawy konkurencyjności transportu publicznego, a co za tym idzie zmniejszenia natężenia ruchu samochodów osobowych na drogach w rejonie linii kolejowej. Dlatego M. Jaros postuluje wpisanie inwestycji pn. "Prace na linii kolejowej C-E59 na odcinku Wrocław–Kamieniec Ząbkowicki na listę podstawową projektów realizowanych w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku". Argumentem za realizacją tej inwestycji jest posiadanie przez zarządcę infrastruktury kolejowej dokumentacji przedprojektowej, mimo że wymaga ona aktualizacji. W ocenie parlamentarzysty, ograniczenie się do wykonywania prac utrzymaniowych jest niewystarczające.

Ministerstwo odpowiada

W odpowiedzi na interpelację Piotr Stomma, Podsekretarz Stanu w MIB, potwierdził, że projekt dotyczący wykonania prac na odcinku Wrocław – Kamieniec Ząbkowicki znalazł się na liście rezerwowej Krajowego PK. Realizacja zadania o wartości 500 mln zł zakłada "bardzo szeroki zakres robót i ingerencji w istniejącą infrastrukturę". Jednak wykonanie przedsięwzięcia jest uzależnione od posiadania środków finansowych. P. Stomma nie odniósł się do pytania o przeniesienie projektu na listę podstawową Krajowego PK. Wspomniał jedynie, że dokument jest poddawany weryfikacji i trwa procedura jego aktualizacji. Zadeklarował również, że MIB "uznaje za celowe wspieranie inicjatyw, służących rozwojowi i poprawie funkcjonowania transportu kolejowego".

Podsekretarz stanu w MIB wskazał, że realizowane jest zadanie "Wymiana szyn i podkładów na linii nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie w torze nr 1 od km 35,650 do km 82,054 wraz z remontem przejazdów – różne lokalizacje i robotami towarzyszącymi". Zaplanowano wykonanie prac utrzymaniowych i naprawczych, które pozwolą na skrócenie czasu przejazdu i poprawę bezpieczeństwa przewozów. W szczególności wymienione zostaną szyny i podkłady kolejowe oraz wyremontowane przejazdy kolejowo- drogowe. Dzięki tym pracom na torze nr 1 podniesiona zostanie prędkość pociągów pasażerskich do 100 km/h (odcinek Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki) oraz do 90 km/h albo do 70 km/h (odcinek Kamieniec Ząbkowicki - Bardo Przyłęk).

Linia Wrocław - Międzylesie

Linia kolejowa nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie o długości ok. 138, 5 km w całości znajduje się w granicach województwa dolnośląskiego. Ma status linii kolejowej znaczenia państwowego, stanowi fragment korytarza transportowego, łączącego m.in. Świnoujście i Szczecin z przejściem granicznym Międzylesie – Lichkov. Jest ona w całości zelektryfikowana, częściowo dwutorowa. Prędkość dopuszczalna dla pociągów pasażerskich na zdecydowanej większości trasy ustalono na 80-100 km/h, jedynie na odcinkach o łącznej długości ok. 10 km wprowadzono prędkość dopuszczalną 60-70 km/h. Jednak na linii nr 276 wprowadzone zostały liczne ograniczenia prędkości, wynikające głównie ze złego stanu infrastruktury kolejowej. Dlatego w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy pociągi regionalne (do 13 par, kursujących w dni robocze) trasę Wrocław Główny do Kłodzko Główne o długości 93 km pokonują w czasie od 1h 27 min (połączenie przyspieszone Kolei Dolnośląskich) do 1:51 (najwolniejszy z pociągów Regio Przewozów Regionalnych). Niekorzystny wpływ na czas przejazdu ma konieczność krzyżowania składów na stacjach położonych na odcinkach jednotorowych. Okresowo po omawianej linii kolejowej kursują pociągi dalekobieżne.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

KPK 2030 po konsultacjach. Większość uwag nieuwzględniona

Infrastruktura

KPK 2030 po konsultacjach. Większość uwag nieuwzględniona

Roman Czubiński 12 lipca 2023

Trzy przęsła starego mostu w Przemyślu już przesunięte

Infrastruktura

Poznań: Jest przetarg na wiadukty drogowe nad linią kolejową do Piły

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

KPK 2030 po konsultacjach. Większość uwag nieuwzględniona

Infrastruktura

KPK 2030 po konsultacjach. Większość uwag nieuwzględniona

Roman Czubiński 12 lipca 2023

Trzy przęsła starego mostu w Przemyślu już przesunięte

Infrastruktura

Poznań: Jest przetarg na wiadukty drogowe nad linią kolejową do Piły

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5