NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Nowy tor położono między Piłą a Dziembówkiem [zdjęcia]

| inf. pras., oprac. ms 15.05.2019 82

Nowy tor położono między Piłą a Dziembówkiem [zdjęcia]
Wyremontowany tor między Piłą a Dziembówkiem fot. PKP PLK
Nowy tor położono między Piłą a Dziembówkiem [zdjęcia]
Nowy tor położono między Piłą a Dziembówkiem [zdjęcia]
Nowy tor położono między Piłą a Dziembówkiem [zdjęcia]
Nowy tor położono między Piłą a Dziembówkiem [zdjęcia]
Nowy tor położono między Piłą a Dziembówkiem [zdjęcia]
Pociągi jeżdżą już po nowym torze między Piłą a Dziembówkiem. To kolejny odcinek na linii z Poznania do Piły przygotowany dla dobrych podróży. Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja z RPO województwa wielkopolskiego warta jest 500 mln zł. Inwestycja skróci czas podróży i zwiększy komfort dostępu do kolei w 22 miejscowościach.
Na linii z Poznania do Piły skończyła się modernizacja drugiego toru na odcinku z Piły do Dziembówka. To jeden z dwóch odcinków między stolicą Wielkopolski a Piłą, gdzie istnieją dwa tory szlakowe (ten drugi to Poznań – Oborniki Wielkopolskie). Wcześniej prace zakończone były na sąsiednim torze. Na niemal całej trasie między Poznaniem a Piłą pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów.

Do budowy toru między Piłą a Dziembówkiem wykorzystano ponad 15 tysięcy podkładów i 600 tys. ton szyn. Bezstykowy tor zapewnia sprawną jazdę oraz ogranicza hałas. W pracach uczestniczył specjalny pociąg PUN – P 93-01-UMP. „Kombajn” w ciągu doby może wymienić podkłady nawet na długości kilku kilometrów.

Gdzie jeszcze trwają prace?

Prace postępują na całej linii. Wykonawca wymienił już ok. 100 km toru, a ułoży jeszcze 34 km. Obecnie wymieniany jest drugi tor między Poznaniem a Obornikami Wlkp. Miasto oraz na stacji w Pile. Nowe tory układane są także w Złotnikach i Wargowie. Montaż 7 rozjazdów zapewni bezpieczną i sprawną jazdę pociągów.

Poprawi się system komunikacji obok linii kolejowej. Rusza modernizacja wiaduktów kolejowych w Chodzieży na ul. Kochanowskiego oraz Mostowej. Dzięki poszerzeniu pierwszego obiektu zwiększy się przepustowość i poprawi bezpieczeństwo ruchu pieszego i kołowego. Na drugim obiekcie wykonany będzie dodatkowy przejazd dla ruchu rowerowego. Remontowana jest druga nitka wiaduktu na ul. Niestachowskiej w Poznaniu oraz druga nitka mostu kolejowego nad rzeką Gwdą. W Chodzieży rozpocznie się remont przejścia podziemnego. Prace nie ograniczają kursowania pociągów. Zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy.

Piła z historią i nowoczesnym peronem

W Pile przebudowywany jest peron nr 3. Nowoczesny i funkcjonalny obiekt bez barier architektonicznych od sierpnia zapewni podróżnym wygodne korzystanie z pociągów. Antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi i dobre oświetlenie zwiększy bezpieczeństwo. Staną nowe ławki, będzie informacja pasażerska. Po zakończonych pracach pasażerowie zyskają oczekiwaną jakość obsługi, przy zachowaniu historycznego charakteru peronu. Pod nadzorem konserwatora odnawiane są zabytkowe wiaty i barierki, trwa budowa szybu windy, która umożliwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej mobilności.

Komfortowe perony na budowanych czterech nowych przystankach: Poznań Podolany, Złotniki Osiedle Grzybowe, Złotkowo i Gołaszyn (Bogdanowo) zwiększą dostęp do kolei. Standard podróży już zwiększył się na 23 zmodernizowanych peronach, m.in. w Obornikach Wielkopolskich, Rogoźnie i Chodzieży. W sumie przebudowane zostaną stacje i przystanki w 22 miejscowościach na trasie z Poznania do Piły.

Prace podnoszą bezpieczeństwo

Poziom bezpieczeństwa na linii zwiększą zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. Nowa sygnalizacja świetlna lub rogatki działają już w 23 lokalizacjach. Nawierzchnia wymieniana jest m.in. na przejeździe w ul. Biskupińskiej w Poznaniu. Na przejazdach montowane są maty tłumiące, które ograniczają hałas. Sprawny ruch pociągów zapewnią nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym i nowe Lokalne Centrum Sterowania w Poznaniu. Dyżurni ruchu – przy wykorzystaniu zaawansowanych technologicznie urządzeń – będą z niego nadzorować jazdę pociągów na całej linii.

Prace skrócą czas przejazdu z Poznania do Piły o ok. 40 min dla najszybszych pociągów. Po modernizacji i uzyskaniu niezbędnych dokumentów, pociągi pokonają odcinek w ok. 80 min. Już teraz składy pośpieszne jeżdżą nim o ok. 15 min. krócej, a pociągi regionalne o ok. 7 min.

Inwestycja PLK realizowana jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020”. To jedno z największych przedsięwzięć komunikacyjnych w regionie. Wartość prac to ok. 500 mln zł netto, z czego ok. 425 mln zł netto stanowi dofinansowanie unijne. Zakończenie Inwestycji planowane jest do końca roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5