Polski Bus na razie odpuścił trasę z Warszawy do Olsztyna, zapowiadając, że być może powróci na wiosnę. Tymczasem PKP Intercity chwali się, że od czasu pojawienia się na tej samej trasie nowoczesnych Flirtów liczba pasażerów wzrosła. PKP Intercity zaczyna odzyskiwać pozycję w starciu z innymi środkami transportu?
Zmiany w grudniowym rozkładzie jazdy obejmowały nie tylko rozkład jazdy, ale także tabor. Dokładnie 13 grudnia w niedzielę na tory wyjechały nowoczesne pociągi Flirt. Pojawiły się one także na trasie do Olsztyna, o którym do tej pory często zapominano. Pasażerowie zyskali tym samym nowy standard podróży, a ze starych TLK pozostał jedynie „Kormoran” jeżdżący do i z Katowic.
Co więcej, zmiany wpłynęły także na wzrost zainteresowania koleją w tej części kraju. – Od 13 grudnia 2015 r. do 10 stycznia 2016 r. liczba pasażerów, na trasie Warszawa – Olsztyn – Warszawa, się podwoiła – informuje Biuro Prasowe PKP Intercity. – Jesteśmy zadowoleni z tego wyniku – dodają przedstawiciele spółki. Niewątpliwie duży wpływ na poprawę wyników ma także obniżona cena. – Pasażerowie mogą skorzystać ze specjalnej oferty Bilet Taniomiastowy. Jego koszt to niecałe 40 zł – zaznacza Biura.
Nie udało się nam jednak uzyskać dokładnych danych, które wskazałyby, ilu więcej pasażerów korzysta na tej trasie z Flirtów, niż ze starej TLK-i. – Ze względu na tajemnicę handlową, nie podajemy szczegółów dotyczących frekwencji na konkretnych relacjach i w typie pociągu – zasłania się Biuro.
Natomiast od 11 stycznia Polski Bus zawiesił kursowanie swoich autokarów właśnie na trasie z Warszawy do Olsztyna. Firma zaprzecza jednak, żeby miały na to wpływ jakiekolwiek działania ze strony kolei. – Chciałbym podkreślić, że wprowadzenie nowych pociągów nie miało wpływu na naszą decyzję o czasowym zawieszeniu tej linii – podkreśla Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i komunikacji Polskiego Busa. Jako powód jest podawany zimowy kalendarz przewozowy. – Kiedy zapotrzebowanie na podróże jest dużo mniejsze – dodaje. Jednocześnie firma zapewnia, że nie przekreśla definitywnie możliwości jeżdżenia do Olsztyna. Decyzja dziwi, bowiem autokary do stolicy Warmii i Mazur cieszyły się niemałym zainteresowaniem. Niedawno zaś przewoźnik pochwalił się, że od momentu startu 4,5 roku temu przewiózł już w sumie 16 mln pasażerów.
Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji