Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nowy rozkład jazdy Krynica-Zdrój - Nowy Sącz oprotestowany

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nowy rozkład jazdy Krynica-Zdrój - Nowy Sącz oprotestowany
Fot. Artur KrólikowskiImpuls woj. małopolskiego na testach w Muszinie
Mieszkańcy Doliny Popradu protestują przeciwko nowemu rozkładowi jazdy Kolei Małopolskich. Zmiana formuły kursowania dwóch pociągów na przyspieszone wpłynie na zmniejszenie liczby połączeń w małych miejscowościach.

11 grudnia Koleje Małopolskie przejmą obsługę trasy z Nowego Sącza do Krynicy-Zdroju. Obecnie pomiędzy stolicą Sądecczyzny a jednym z najpopularniejszych uzdrowisk w Małopolsce, kursują trzy pociągi zatrzymujące się na wszystkich stacjach i przystankach. Od nowego rozkładu jazdy liczba połączeń nie zmieni się, ale dwa z trzech pociągów zmienią formułę funkcjonowania na przyspieszone.

Oznacza to, że mniejsze miejscowości zostaną pominięte przez przyspieszonego "Dunajca" i "Nikifora" Kolei Małopolskich. Ich mieszkańcom pozostanie tylko jedno połączenie w ciągu dnia: pociąg odjeżdżający z Krynicy-Zdroju o 9:53 i przyjeżdżający do Nowego Sącza o godzinie 11:24 i drugi odjeżdżający z Nowego Sącza o 15:25 i przyjeżdżający do Krynicy-Zdroju o godz. 16:28. O sprawie jako pierwsi informowaliśmy już na początku października, opisując planowane przez Koleje Małopolskie połączenia przyspieszone z Krynicy-Zdroju do Krakowa, które miały pomijać nawet niektóre miasta.

Protest w Nowym Sącz

W poniedziałek w Nowym Sączu, w trakcie przekazania pociągów Impuls dla województwa małopolskiego, na pierwszym peronie dworca PKP protestowali kolejowi aktywiści z Komitetu Obrony Połączeń Kolejowych na Sądecczyźnie. W głośnej rozmowie z Leszkiem Zegzdą, członkiem Zarządu Województwa Małopolskiego, zarzucali tworzenie rozkładów jazdy wyłącznie dla turystów, bez uwzględnienia potrzeb pracowników i uczniów korzystających obecnie z pociągów Przewozów Regionalnych w podróżach m.in. z i do Nowego Sącza.

– Będziemy się tego uczyli, obserwowali popularność połączeń. Jeśli okażą się one opłacalne, będziemy analizować rozkład jazdy i godziny kursowania czy dodawać kolejne połączenia. Niektórzy mówią, że rozkład jazdy nie jest doskonały i być może będzie to kwestia do poprawy. To nie są przeciwnicy, to są ludzie dopominający się o stary układ funkcjonujący do tej pory. Dzisiaj koncentrujemy się na tym, żeby sprawnie dojechać pociągiem z Nowego Sącza do Krakowa bo to jest najważniejsze. Protesty, które tutaj mają miejsce, związane są z postulatem postoju pociągów przyspieszonych na każdej stacji i przystanku, co w ogóle nie przyniesie efektu nowoczesności funkcjonowania. Przypominam, że tam gdzie jeżdżą pociągi Przewozów Regionalnych będą jeździć pociągi Kolei Małopolskich, to będzie różnica – powiedział mediom Leszek Zegzda.

Przedstawiciel Obywatelskiego Komitetu Obrony Połączeń Kolejowych na Sądecczyźnie powiedział m.in., że pociągi zostały przygotowane dla przywożenia i odwożenia turystów z i do Krakowa a nie dla mieszkańców np. Milika czy Młodowa, którzy codziennie rano potrzebują dojechać do szkół czy zakładów pracy w Nowym Sączu. W dzisiejszym wpisie na profilu społecznościowym "Stacja Kolejowa Muszyna", który podejmuje niniejszą problematykę, została umieszczona fotografia wskazującą, że z porannego pociągu Krynica – Nowy Sącz (po analizie frekwencji) miało wysiąść 59 pasażerów.

Niewykluczone zmiany

W komentarzu do protestów Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego nawiązało do konferencji prasowej posła Arkadiusza Mularczyka, o której szerzej pisaliśmy tutaj. – Pragniemy zwrócić uwagę, że „protesty” dot. rozkładu jazdy na Sądecczyźnie rozpoczęły się dopiero po konferencji prasowej posła Mularczyka, na której padło wiele sformułowań, które nie miały odzwierciedlenia w rzeczywistości. Wyjaśnialiśmy już tę kwestię w oświadczeniu. W przestrzeni publicznej najczęściej cytowane są jedynie wypowiedzi osób związanych ze środowiskiem politycznym posła Mularczyka, ta sama grupka zakłócała przebieg uroczystości w Nowym Sączu. Warto także dodać, że pojawiające się w mediach głosy odnośnie postulowanych zmian w rozkładzie wzajemnie się wykluczają, tymczasem relacja do Krynicy jest jedną z najdłuższych w województwie, dlatego trzeba pogodzić interesy mieszkańców sporej części regionu i należy kierować się podstawowym kryterium ilości osób, które potencjalne zainteresowane będą ofertą kolejową na całej trasie, a nie tylko na jej początku i końcu – poinformowało "Rynek Kolejowy" Biuro Prasowe UMWM.

– Chcemy wyraźnie podkreślić, że do dzisiaj do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego wpłynęła tylko jedna skarga mieszkańców na nowy rozkład jazdy na Sądecczyźnie, to może obrazować realną skalę problemu. Oczywiście, nie wykluczamy zmian w rozkładach po 11 grudnia, będą one dokonywane jednak na podstawie badań i potrzeb przewozowych pasażerów oraz ich wniosków. Podstawowym kryterium będzie zwiększanie liczby mieszkańców wybierających transport kolejowy nie tylko ze względu na komfort, ale także czas podróży pociągami Kolei Małopolskich – dodaje Biuro Prasowe.

Sprzeciw władz Muszyny

Jak poinformowało radio RDN Małopolska, zarząd województwa małopolskiego chce, by lokalne samorządy dopłaciły do tych linii; wtedy możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń. – Jakbyśmy zaczęli przenosić wszystkie zadania z poszczególnych instytucji na gminy, to byłoby to jakieś nieporozumienie. Tak jest już na przykład w oświacie. Do tego trzeba bardzo racjonalnie podejść – powiedział w wypowiedzi dla RDN Małopolska Jan Golba, burmistrz Muszyny.

Pod koniec 2003 roku z Krynicy-Zdroju przez Muszynę i Piwniczną do Nowego Sącza, w dni robocze kursowało osiem połączeń regionalnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5