Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK poprawi objazd linii Warszawa - Lublin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK przygotowuje kolejny etap poprawy parametrów linii, którymi pociągi ominą modernizowaną linię nr 7 Warszawa – Lublin. Na odcinku Lubartów – Parczew linii nr 30 w kilka miesięcy ma powstać blokada liniowa i nowe urządzenia sterowania.

Jednotorowa, niezelektryfikowana linia nr 30 Lublin Północny – Łuków ma stanowić główny objazd dla modernizowanej linii nr 7 Warszawa – Lublin podczas prac zaplanowanych na lata 2017 – 2020. Więcej o tej inwestycji piszemy tutaj. Na linii nr 30 potrzebny jest jednak szereg prac, gdyż ruch pasażerski przywrócono tu dopiero w 2013 roku, bez kompletnej modernizacji zapomnianego przez lata szlaku.

Jak informowaliśmy niedawno, KZA Kraków i Colas Rail złożyły najtańsze oferty w przetargu na modernizację najbardziej zaniedbanego odcinka linii nr 30 Łuków – Parczew. Co ciekawe PKP PLK wyodrębniły ty cztery oddzielne zamówienia dotyczące zakupu materiałów: rozjazdy, szyny, tłuczeń i podkłady. Piszemy o tym tutaj. Ogłoszone też oddzielne postępowanie na remont obiektów inżynieryjnych.

Prace obejmą jednak również odcinek naprawiony kilka lat temu odcinek Lubartów – Parczew. Obecnie ruch pociągów odbywa się tu bowiem z prędkością ograniczoną do 60 km/h w ruchu towarowym i 80 km/h w ruchu pasażerskim, przy małej przepustowości. W materiałach przetargowych czytamy też, że "w lipcu tego roku odbudowano mijankę Brzeźnica Bychawska", ale jak donosi nasz korespondent Rafał Jasiński, w rzeczywistości zamontowano tylko rozjazdy, a drugiego toru w stacji brak (stan na sobotę, 10 września). Teraz PKP PLK ogłosiła przetarg na kolejny etap prac, którym będzie montaż nowych urządzeń sterowania ruchem.

W postępowaniu na realizację prac w systemie „projektuj i buduj” zawarto roboty energetyczne, telekomunikacyjne i sterowania ruchem na stacji Brzeźnica Bychawska, montaż urządzeń na czterech przejazdach oraz budowę blokady liniowej na odcinkach Lubartów – Brzeźnica Bychawska i Brzeźnica Bychawska – Parczew. Po przeprowadzeniu prac na odcinku Lubartów – Brzeźnica Bychawska – Parczew prędkość ma zostać podniesiona do 120 km/h w ruchu pasażerskim i 80 km/h w towarowym.

Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (80 proc.) i okresu gwarancji (20 proc.). Prace trzeba będzie zakończyć bardzo szybko – już 30 maja przyszłego roku. Inwestycja ma zostać dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa lubelskiego. Na rewitalizację linii nr 30 na tym odcinku zapisano w Krajowym Programie Kolejowym 91,4 mln złotych.

Tymczasem PKP Intercity planuje wydzierżawić lokomotywy spalinowe dla prowadzenia pociągów Warszawa – Lublin objazdem przez Lubartów. Piszemy o tym w tym miejscu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Zintegrowany transport

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Roman Czubiński 06 września 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Zintegrowany transport

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 29 stycznia 2021

Łódź: Społecznicy krytykują projekt przebudowy Północnej

Zintegrowany transport

Łódź: Nowomiejska przejdzie rewitalizację. Ruszają prace

Zintegrowany transport

Łódź: Cztery oferty na projekt Placu Wolności

Zintegrowany transport

Łódź: Cztery oferty na projekt Placu Wolności

Roman Czubiński 22 lipca 2019

Łódź: Plac Wolności – najpierw osobny przetarg na projekt

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Zintegrowany transport

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Roman Czubiński 06 września 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Zintegrowany transport

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 29 stycznia 2021

Łódź: Społecznicy krytykują projekt przebudowy Północnej

Zintegrowany transport

Łódź: Nowomiejska przejdzie rewitalizację. Ruszają prace

Zintegrowany transport

Łódź: Cztery oferty na projekt Placu Wolności

Zintegrowany transport

Łódź: Cztery oferty na projekt Placu Wolności

Roman Czubiński 22 lipca 2019

Łódź: Plac Wolności – najpierw osobny przetarg na projekt

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5