Nowe stabilizatory położenia iglic dla rozjazdów R300 - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Nowe stabilizatory położenia iglic dla rozjazdów R300

| inf. prasowa KZN „Bieżanów” 18.04.2018 1

Nowe stabilizatory położenia iglic dla rozjazdów R300
Rys. KZN Bieżanów
Nowe stabilizatory położenia iglic dla rozjazdów R300
Nowe stabilizatory położenia iglic dla rozjazdów R300
Stabilizatory Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” pozytywnie przeszły procedurę SMS-PW-17, dopuszczającą je do stosowania w torach PKP Polskie Linie Kolejowe. Tym samym stają się alternatywą dla dotychczasowego wyposażenia rozjazdów o promieniu toru zwrotnego r=300 m.
– Wszystkie produkowane w Bieżanowie rozjazdy tego typu będą od teraz wyposażane w stabilizatory naszej konstrukcji. Będą one również dostępne w sprzedaży samodzielnie, jako produkt dedykowany typowo pod prace remontowo-utrzymaniowe, czy usuwanie skutków awarii i wykolejeń – podkreśla Sławomir Bijak, członek zarządu-dyrektor handlowy Grupy KZN Bieżanów.

Podstawowym zadaniem wszystkich stabilizatorów jest utrzymanie minimalnej odległości pomiędzy opornicą a odsuniętą od niej iglicą (wymagany przepisami wymiar 58 mm), a jednocześnie dociskać przeciwległą iglicę dolegającą do opornicy. Inżynierowie spółki-matki Grupy KZN Bieżanów skonstruowali dwa typy spełniających te wytyczne stabilizatorów położenia iglic - SPI-1 i SPI-2, przeznaczonych dla rozjazdów zwyczajnych R300 zarówno z szyn 49E1 i 60E1 przewidzianych dla prędkości 160 km/h. Były one testowane na poligonie badawczym PKP PLK na stacji Sosnowiec-Jęzor. – Ten wielomiesięczny proces dopuszczeniowy, dał obu stronom – zarządcy sieci i producentowi – pełną gwarancję skuteczności i bezpieczeństwa użytkowania tych urządzeń – akcentuje Sławomir Bijak, członek zarządu-dyrektor handlowy Grupy KZN Bieżanów.

Obydwie konstrukcje stabilizatorów różnią się od siebie wielkością i sposobem mocowania do iglicy. SPI-1 zarówno gabarytami jak i sposobem montażu przypomina konkurencyjne rozwiązania rynkowe. Urządzenie znacznie wykracza poza szerokość podrozjazdnicy, a jego zamontowanie wymusza frezowanie i nawiercanie iglic. Bardziej zawansowane SPI-2 tego nie wymaga, posiada bowiem odpowiednio wyprofilowany uchwyt, obejmujący iglice od spodu. Dlatego też może być bez problemu montowany w już zabudowanych rozjazdach, bez konieczności demontażu i obróbki iglic. Urządzenie ma też bardziej zwartą i kompaktową budowę, dlatego mieści się praktycznie całkowicie na podrozjazdnicy – stąd żaden z jego elementów nie wymaga demontażu w momencie podbijania rozjazdu.

– Zarówno SPI-1 jak i SPI-2 mogą być zastosowane jako zamienniki obecnie używanych konkurencyjnych konstrukcji. Przy czym oba opatentowane przez nas urządzenia posiadają tę przewagę, że pozwalają na płynną regulację odlegania iglicy przy użyciu tzw. rzymskiej śruby, bez konieczności uciążliwego zdejmowania uchwytu ze stopy iglicy – podkreśla Magdalena Kamińska, dyrektor ds. techniki i jakości, KZN „Bieżanów”. - Stabilizatory uzupełniły paletę osprzętu rozjazdowego oferowanego przez naszą spółkę, poza nimi posiadamy dopuszczenia na zamknięcia nastawcze SZK i dedykowane do nich osłony zamknięć nastawczych OZN, zamknięcia SZN wraz z wąską podrozjazdnicą stalową oraz rolki swobodne RL – dodaje Kamińska.

Przypomnijmy, że stabilizatory położenia iglic stały się obowiązkowym wyposażeniem rozjazdów o ww. promieniu po katastrofie kolejowej w Reptowie w maju 1997 roku. Zadaniem urządzeń jest utrzymanie zadanego wymiaru pomiędzy odsuniętą iglicą i opornicą, tak by zapobiec uderzeniom kół taboru w iglicę. Te uderzenia powodować mogą drgania rezonansowe, które w skrajnych przypadkach mogą spowodować samoczynne przestawienie zwrotnicy pod jadącym składem.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS