We wrześniu rozpoczęła się przebudowa linii Poznań – Piła na 25 km odcinku Poznań – Oborniki Most. Demontowane są tory i sieć trakcyjna. Prace nie wymagają wstrzymania ruchu pociągów. Inwestycja warta 500 mln zł zakończy się w 2019 r. Efektem będzie skrócenie czasu podroży, cztery nowe przystanki oraz przebudowanych 8 stacji i 12 przystanków.
3 września PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły modernizację linii Poznań – Piła. Do grudnia potrwają roboty na jednym torze dwutorowej, ponad 25 km linii pomiędzy Poznaniem a Obornikami Most. Obecnie wykonawca demontuje sieć trakcyjną i tory. Prace nie wpływają bezpośrednio na ruch pociągów. Utrzymane są bezpośrednie połączenia pomiędzy Poznaniem, Obornikami a Piłą.
Wyremontowane perony i nowe wiaty
Pierwszy etap prac planowany jest do grudnia 2017 roku. W Wargowie, Złotnikach, Strzeszynie, Golęczewie i Chludowie zostaną wyremontowane perony od strony zmodernizowanego toru. Będą nowe wiaty, antypoślizgowa nawierzchnia, tablice informacyjne, ławki i oświetlenie. Uwzględnione są, zgodnie z obowiązującymi w PLK standardami, udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących oraz mających trudności z mobilnością. Na przebudowywanym 25 kilometrowym odcinku wymienione zostaną także tory, 9 rozjazdów. Wyremontowane będą 3 wiadukty.
W marcu przyszłego roku rozpocznie się drugi etap modernizacji. Obejmie remont drugiego toru między Poznaniem a Obornikami oraz jednotorowego odcinka linii między Obornikami a Piłą. Wówczas pomiędzy Obornikami a Piłą wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Między grudniem 2017 r. a marcem 2018 r, będą wykonywane prace związane z układaniem kabli telekomunikacyjnych do nowego Lokalnego Centrum Sterowania, budowane nastawnie kontenerowe oraz prace przy sieci trakcyjnej. Prace miedzy stolicą Wielkopolski a Piłą zakończą się w 2019 roku.
Szybciej, wygodniej i bezpieczniej z Poznania do Piły
Modernizacja 94 kilometrowej linii skróci czas przejazdu z Poznania do Piły nawet o 40 minut – z około 2 godzin do 1 godziny i 20 minut. W drugim etapie modernizacji wybudowane zostaną 4 nowe przystanki: Poznań Podolany, Poznań Osiedle Grzybowe, Złotkowo i Gołaszyn. Łącznie przebudowanych zostanie 8 stacji i 12 przystanków.
W Poznaniu powstanie lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS), które zapewni sprawny nadzór nad linią. Bezpieczeństwo zwiększy się także dzięki wymianie rozjazdów i modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych. Aż 76 skrzyżowań toru z drogą zyska dodatkowe zabezpieczenie i nowe urządzenia.
Modernizacja linii między Poznaniem a Piłą jest finansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Wartość modernizacji, to 500 mln zł netto. Wysokość dofinansowania unijnego, to 425 mln zł netto, tj. 85% wartości zadania. Wczoraj Komisja Europejska, podjęła decyzję dofinansowaniu projektu w wysokości 97,5 mln euro.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.