Województwo małopolskie poinformowało nas gdzie zamierza używać pociągów, na które dofinansowanie właśnie otrzymało z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
O sukcesie małopolskiego, które otrzymało pieniądze na zakup 4 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych pisaliśmy
tutaj. Teraz wiemy, że zakupiony tabor będzie wykorzystywany do realizacji przewozów pasażerskich w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) na terenie województwa małopolskiego.
Jak poinformował nas małopolski urząd marszałkowski, docelowo linie SKA są planowane według relacji: SKA1: Kraków Lotnisko/Airport – Kraków Główny – Wieliczka Rynek – Kopalnia, SKA2: Sędziszów – Kraków Główny – Skawina i SKA3: Trzebinia – Kraków Główny – Tarnów.
– Usługi w zakresie transportu kolejowego z wykorzystaniem zakupionego taboru będą świadczone w ramach planowanej rozbudowy połączeń na trasach SKA w Małopolsce. Zamówienie pociągów obejmuje również udzielenie gwarancji na okres co najmniej 60 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego każdego ezt i świadczenie kompleksowej usługi serwisowej przez okres 5 lat (koszt serwisu to wydatek niekwalifikowany projektu) oraz udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację techniczną.
Na zakup pociągów zaplanowano 88,3 mln zł brutto. Przy czym koszty kwalifikowane wyniosą 65,2 mln zł, a niekwalifikowane (serwis +VAT) – 23,1 mln zł. 50% kosztów kwalifikowanych zostanie pokrytych ze środków EFRR w ramach Działania 5.2 „Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T” Priorytetu V „Rozwój transportu kolejowego w Polsce” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020). Będzie to dokładnie 32,6 mln zł. Pozostała część finansowana będzie z budżetu województwa małopolskiego.
– Dostawa pociągów planowana jest na III kwartał 2019 r. Aktualnie projekt jest na etapie przygotowania do ogłoszenia postępowania przetargowego – poiformowało biuro prasowe małopolskiego urzędu.