Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe i modernizowane przystanki na linii Poznań – Piła

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-11-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe i modernizowane przystanki na linii Poznań – Piła
fot. PLK
Na linii Poznań – Piła powstają nowe przystanki. Modernizowane są perony, wymieniane tory i urządzenia. PKP Polskie Linie Kolejowe od września prowadzą intensywne prace na odcinku Poznań – Oborniki Most. Roboty nie wstrzymują ruchu pociągów. Inwestycja warta 500 mln zł, realizowana w ramach RPO województwa wielkopolskiego, zakończy się w grudniu 2019 r. Wówczas podróż Poznań – Piła skróci się o ok. 40 minut.

Od września na ponad 25 km odcinku Poznań – Oborniki Most rozpoczęły się prace. Obejmują sieć trakcyjną i obiekty inżynieryjne oraz jeden z dwóch torów. Przebudowywane są, od strony modernizowanego toru, przystanki w Wargowie, Złotnikach, Poznaniu Strzeszynie, Golęczewie i Chludowie. Widać już perony na nowych przystankach: Poznań Podolany i Złotniki Osiedle Grzybowe. Na modernizowanym odcinku wymienionych będzie także 9 rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej, odpowiedzialnych za sprawny ruch pociągów. Wyremontowane będą również trzy wiadukty.

– Szybkie rozpoczęcie prac na trasie Poznań – Piła zapowiada sprawne zakończenie projektu i możliwość korzystania z krótkich podróży i nowych wygodnych przystanków w grudniu 2019 r. Projekt ma istotne znaczenie dla Wielkopolski i aglomeracji poznańskiej, ale zapewni także lepsze podróże w relacjach międzyregionalnych i sprawniejszy przewóz ładunków – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Prace nie wpływają znacząco na ruch pociągów. Utrzymywane są rozkładowe połączenia z Poznania do Obornik i Piły. Pierwszy etap prac planowany jest do grudnia 2017 r.

Powstaje Lokalne Centrum Sterowania – drugi etap prac

Od grudnia do marca 2018 r. układane będą kable telekomunikacyjne do nowego Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) i budowane nastawnie kontenerowe. Zaplanowano prace przy sieci trakcyjnej.

W marcu 2018 r. rozpocznie się kolejny etap modernizacji. Obejmie drugi tor na odcinku Poznań – Oborniki Most, a także: remont mostu na Warcie między Obornikami Most a Obornikami Miasto, jednotorowy odcinek Oborniki – Piła. Wówczas pomiędzy Obornikami a Piłą wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.

Bezpieczniej, szybciej i wygodniej z Poznania do Piły

Modernizacja 94 kilometrowej linii skróci czas przejazdu z Poznania do Piły o ok. 40 minut – z ok. 2 h do 1 h i 20 minut. Wybudowane zostaną 4 nowe przystanki: Poznań Podolany, Złotniki Osiedle Grzybowe, Złotkowo i Gołaszyn (nazwy tymczasowe). Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz przystanki: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki koło Chodzieży, Milcz, Piła Kalina.

Wszystkie obiekty będą wyposażone w nowe wiaty i siedzenia. Komfortową obsługę zapewni także czytelne oznakowane, system informacji oraz nowe oświetlenie. Dla osób o ograniczonej mobilności oraz niewidomych i niedowidzących na wszystkich stacjach i przystankach uwzględnione są udogodnienia. Będą specjalne pasy naprowadzające oraz podjazdy.

Na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane będą przejścia pod torami. Tunel w Pile będzie wyposażony w windy. Wszystkie stacje i przystanki zyskają stojaki dla rowerów.

Nowe Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Poznaniu zapewni sprawny nadzór nad linią kolejową. Poziom bezpieczeństwa zwiększy także wymiana rozjazdów i modernizacja przejazdów kolejowo – drogowych. Aż 76 skrzyżowań toru z drogą będzie objętych pracami. 44 zyskają dodatkowe urządzenia zabezpieczające – sygnalizację lub rogatki. Roboty pomiędzy stolicą Wielkopolski a Piłą zakończą się w grudniu 2019 r.

Modernizacja linii między Poznaniem a Piłą jest finansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Wartość projektu to około 500 mln zł netto. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to około 425 mln zł netto, tj. 85% wartości zadania.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5