Ponad 50 milionów złotych wyda PKP PLK na sieć trakcyjną na linii kolejowej nr 95, czyli kolejowej obwodnicy Krakowa.
PKP PLK od ubiegłego roku zajmuje się poprawą parametrów linii nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże. Inwestycje
warte już 85 mln złotych wiążą się z tranzytem pociągów pasażerskich i przewidywanym większym ruchem towarowym. Teraz zarządca infrastruktury prowadzi postępowanie – tym razem na zaprojektowanie i budowę nowej sieci trakcyjnej na linii 95 na odcinkach Kraków Batowice – Kraków Nowa Huta NHA w km 11,184 – 20,245 linii oraz Kraków Nowa Huta NHA – Podłęże w km 21,449 – 32,222. Wartość zamówienia to aż 57 68 mln zł brutto. Na realizację zamówienia wykonawca będzie miał 455 dni.
Do przetargu zgłosiło się czterech oferentów. Najtańszą ofertę na 28,89 mln zł brutto złożyła PKP Energetyka. Druga w kolejności oferta opiewa na kwotę 33,17 mln zł brutto, a złożyła ją Trakcja PRKiL. Następne w kolejności należą do ZUE za 37,03 mln zł oraz hiszpańskiej firmy Electren za 41,09 mln zł brutto. Wszyscy zadeklarowali 72 miesiące gwarancji.
Cena nie jest jednak jedynym kryterium udzielenia zamówienia – aż 30 procent oceny będzie można uzyskać za odpowiednie doświadczenie personelu.