Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nocne pociągi Trójmiasto – Warszawa jadą coraz dłużej. Dlaczego?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-07-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nocne pociągi Trójmiasto – Warszawa jadą coraz dłużej. Dlaczego?
Fot. Romuald StolnickiNocne pociągi Trójmiasto – Warszawa jadą coraz dłużej.
Dlaczego nocne pociągi łączące Warszawę z Trójmiastem omijają najszybszą drogę między metropoliami – magistralę E65 – serwując pasażerom konieczność jazdy w czasie dłuższym niż autobusowa konkurencja? Okazuje się, że PKP Intercity miało w tym względzie niewiele do powiedzenia.

Letni rozkład jazdy pociągów mocno zaskoczył pasażerów podróżujących nocą pomiędzy stolicą a Wybrzeżem.

Pierwszy z nocnych pociągów łączący Warszawę z Trójmiastem i Kołobrzegiem wytrasowany został przez Olsztyn, przez co jego czas jazdy pomiędzy stacjami Warszawa Centralna a Gdańsk Główny dochodzi do 5 godzin i 55 minut, natomiast między Warszawą Centralną a Kołobrzegiem aż 11 godzin i 18 minut. Pośrednio winne są temu długie postoje na stacjach Olsztyn Główny (25 minut), Lębork (22 minuty) i Koszalin (58 minut), gdzie dochodzi do łączenia wagonów z innych pociągów. Warunków tak długiej podróży pasażerom nie osładza fakt, że w składzie znajduje się tylko jeden wagon sypialny. Wynika to z problemów taborowych PKP Intercity.

Drugi z pociągów uruchamianych nocą – TLK Gemini – w ogóle omija Gdańsk i Sopot, a to ze względu na przejazd przez Bydgoszcz i dalej przez Kościerzynę. W tym wypadku czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Gdynią jest rekordowy i wynosi 7 godzin i 45 minut (pełna relacja pociągu to Rzeszów – Hel).

Z informacji podanych przez ministra Stommę odnośnie do przyczyn takiego wytrasowania pociągów (przynajmniej tego, który przejeżdża przez Olsztyn), wynika, że winne są prace, które PKP PLK realizuje w godzinach nocnych na magistrali E65 między Warszawą a Gdańskiem. Zarządca infrastruktury jednak zaprzecza.

– PKP PLK nie prowadzi na trasie między Warszawą a Gdynia robót inwestycyjnych, które powodowałyby konieczność skierowania przewoźnika inną, okrężną trasą – mówi Ewa Symonowicz–Ginter z trójmiejskiego oddziału PKP PLK. Podaje jednak inny powód dla którego PKP Intercity zdecydowało się na wydłużenie przejazdu pociągu.– Trasa przez Olsztyn została przydzielona na wniosek przewoźnika, jednak na taką decyzję wpływ miały zapewne roboty, które prowadzi miasto Gdańsk przy budowie Forum Gdańsk. Prace te, w porze nocnej, wymagają przerwy w ruchu pociągów w przejeździe przez Gdańsk pomiędzy 23 a 3.50 – wyjaśnia.


Pociąg TLK Gemini na kaszubskim odcinku linii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5