Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niezmodernizowane EN57 i unikatowe EW60 dłużej na mazowieckich torach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Niezmodernizowane EN57 i unikatowe EW60 dłużej na mazowieckich torach
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plEN57 Kolei Mazowieckich
Mimo że największy samorządowy przewoźnik zapowiedział koniec modernizacji popularnych ezt serii EN57, to jednak naprawy okresowe i przeglądy posiadanych pojazdów wciąż trzeba wykonywać. Przewoźnik zabezpiecza się też na wypadek, gdyby zamówione właśnie w Stadlerze pociągi dotarły później.

KM szukają wykonawców napraw P4 dwóch typów pociągów elektrycznych: EN57 i EW60. Naprawy poziomu P4 są w pierwszym przypadku konieczne w przypadku 8 pociągów, w przypadku EW60 natomiast Koleje Mazowieckie chcą wysłać do przeglądu dwa posiadane ezt (i jednocześnie dwa w ogóle wyprodukowane). Oprócz standardowych prac przy ezt (określonych dla P4 tych pociągów) przewoźnik wymagać będzie także wykonania nowego malowania pojazdów, wymiany tapicerki, rozmaitych uszczelek, zmiany sposobu blokowania ubikacji, naprawy klimatyzacji dla maszynisty, wymiany części osprzętu elektrycznego na nowszy itd.

Oferty w przetargu można składać do 27 lutego. Kryteria wyboru ofert to: okres udzielonej gwarancji (15%), termin napraw (10%) oraz cena (75%).

7 sztuk EN57 na wszelki wypadek

Co ciekawe, Koleje Mazowieckie wyraźnie zaznaczyły możliwość rozszerzenia napraw P4 na kolejne 7 sztuk EN57, które dotąd nie przeszły, podobnie jak 8 pojazdów z zamówienia podstawowego, napraw głównych połączonych z zaawansowaną modernizacją. Trudno nie doszukać się tu związku z prawdopodobnym opóźnieniem dostaw całkowicie nowych ezt Flirt, których przewoźnik chce kupić aż 71, ale na razie nad całym zamówieniem wisi jeszcze sporo znaków zapytania, o czym piszemy tutaj.

Dzięki przetargowi dłużej na torach oglądać będziemy takżę elektryczne EW60, które kilkanaście lat temu mazowiecki przewoźnik odkupił od PKP SKM Trójmiasto i doprowadził do ich modernizacji. Wysokoperonowe pociągi, w przeciwieństwie do EN57, dobrze sprawdzają się na Warszawskim Węźle Kolejowym.

Sprzedaż EN57? Nie tak szybko...

Dzięki wykonanym pracom niezmodernizowane EN57 i EW60 mają szansę na wydłużenie życia o kilka lat. Chyba, że przewoźnik postanowi pociągi po wykonanych przeglądach sprzedać. Ogłoszenie na sprzedaż innych EN57 pojawiło się już w internecie (na liście znajdują się 3 ezt, które obecnie Koleje Mazowieckie będą chciały, ewentualnie, naprawić). Niezależnie od wydłużenia życia EN57 i EW60 przewoźnik nadal utrzymuje, że na torach Mazowsza nie będzie już tych pojazdów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5