Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nie wiadomo za co sfinansować kolej do lotniska w Modlinie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nie wiadomo za co sfinansować kolej do lotniska w Modlinie
Nowa linia kolejowa do lotniska w Modlinie znalazła się w kontrakcie terytorialnym województwa mazowieckiego, ale na liście rezerwowej. Strona rządowa uznała, że to inwestycja o zbyt małym zakresie, żeby finansować ją z krajowych programów unijnych. Samorząd wojewódzki nie traci nadziei ws. realizacji tej linii.

Port lotniczy w podwarszawskim Modlinie uruchomiono w 2012 r. Samorząd województwa mazowieckiego, który posiada w spółce nieco ponad 30% udziałów, od początku zapowiadał budowę połączenia kolejowego z pobliską linią Warszawa – Gdańsk. Pierwotnie inwestycję – stanowiącą część planowanej trasy kolejowej do Płocka – chciał realizować własnymi siłami Urząd Marszałkowski, ale ostatecznie zadłużony z powodu janosikowego samorząd zdecydował się ją przekazać PKP PLK. – Budowa linii kolejowej do lotniska w Modlinie oraz stacji kolejowej to ważna, ponadregionalna inwestycja, umożliwiająca nie tylko skomunikowanie obu portów lotniczych (Chopina i Modlin) zlokalizowanych w centrum województwa, ale także mająca wpływ na ich rozwój, a w przyszłości umożliwi realizację projektu budowy linii kolejowej w relacji Płock – Modlin – informuje biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego (UMWM).

Inwestycja jest w zawieszeniu – jej realizacja zależy od dostępnych środków finansowych. Samorząd chciał, aby budowa tej trasy była finansowana z programów krajowych w ramach nowej perspektywy unijnej. Ostatecznie projekt znalazł się na liście rezerwowej kontraktu terytorialnego, stanowiącego umową ramową między rządem a Mazowszem. Ten dokument zawiera najważniejsze inwestycje, które mają być realizowane w perspektywie finansowej 2014-2020, głównie przy udziale środków unijnych. – Województwo zabiegało, aby odcinek linii kolejowej stanowiący istotną część warszawskiego węzła transportowego był finansowany z krajowego programu operacyjnego na rzecz rozwoju infrastruktury. Rząd jednak uznał, że jest to inwestycja o zbyt małym zakresie, aby została sfinansowana z krajowego programu operacyjnego – podaje biuro prasowe UMWM.

Samorząd nie traci nadziei ws. budowy połączenia. – Środki na realizację inwestycji będą poszukiwane zarówno przez stronę rządową, jak i samorządową. Jednym z możliwych scenariuszy jest np. podział kosztów pomiędzy środki krajowe a regionalne. Województwo mazowieckie w dalszym ciągu będzie zabiegać o możliwość sfinansowania tej inwestycji  z krajowego programu operacyjnego na rzecz rozwoju infrastruktury – zapewniają przedstawiciele UMWM.

Nie jest jeszcze przesądzone w jakim kształcie zostanie wybudowana stacja przy lotnisku. – Wybór wariantu uzależniony będzie od ilości dostępnych środków. Preferowanym rozwiązaniem jest stacja podziemna, lecz w przypadku braku dostatecznej ilości środków możliwa jest również realizacja wariantu tańszego – stacji naziemnej – podaje UMWM.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modlin: PPL forsuje decyzje szkodzące naszej spółce

Infrastruktura

Modlin: PPL forsuje decyzje szkodzące naszej spółce

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2018

Modlin z wynikiem zbieżnym z prognozami. Co z rozbudową?

Infrastruktura

10 mln obsłużonych pasażerów w Modlinie. Czas na rozbudowę

Infrastruktura

Koleją do Modlina za trzy lata?

Infrastruktura

Koleją do Modlina za trzy lata?

wu, Rynek Kolejowy 07 stycznia 2013

Jest odwołanie ws. kolei na lotnisko w Modlinie

Infrastruktura

Jest odwołanie ws. kolei na lotnisko w Modlinie

wu, Rynek Kolejowy 08 stycznia 2013

Modlin: Ekrany przy drodze, a nie przy linii kolejowej?

Infrastruktura

Zobacz również:

Modlin: PPL forsuje decyzje szkodzące naszej spółce

Infrastruktura

Modlin: PPL forsuje decyzje szkodzące naszej spółce

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2018

Modlin z wynikiem zbieżnym z prognozami. Co z rozbudową?

Infrastruktura

10 mln obsłużonych pasażerów w Modlinie. Czas na rozbudowę

Infrastruktura

Koleją do Modlina za trzy lata?

Infrastruktura

Koleją do Modlina za trzy lata?

wu, Rynek Kolejowy 07 stycznia 2013

Jest odwołanie ws. kolei na lotnisko w Modlinie

Infrastruktura

Jest odwołanie ws. kolei na lotnisko w Modlinie

wu, Rynek Kolejowy 08 stycznia 2013

Modlin: Ekrany przy drodze, a nie przy linii kolejowej?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5