Partnerzy serwisu:
Innowacje

Nie tylko metro i hybryda. NCBiR dofinansuje też projekt EC Engineering

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
14-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Nie tylko metro i hybryda. NCBiR dofinansuje też projekt EC Engineering
Rys. EC EngineeringNa ilustracji: Jeden z poprzednich projektów ECE - pociąg spalinowy dla państw WNP
Pociąg metra Pesy i hybrydowy pociąg Newagu to nie jedyne projekty taborowe, które dofinansuje Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wielomilionowy grant otrzyma też krakowski EC Engineering.

Jak już informowaliśmy, w ramach  konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju 2/1.1.1/2015 "Szybka ścieżka” dla dużych przedsiębiorstw w ramach Działania 1.1. "Projekty B+R przedsiębiorstw" zostaną dofinansowane dwa bardzo ambitne projekty. Aż 24 mln zł na projekt budowy swojego pierwszego pociągu metra otrzymała bydgoska Pesa. Natomiast 15 mln złotych na opracowanie pasażerskiego pociągu spalinowo-elektrycznego (hybrydowego) otrzyma Newag.

Lekkie i bezpieczne przeguby

Trzecim i ostatnim projektem z dziedziny transportu szynowego, który dofinansuje w tym działaniu NCBiR jest "opracowanie innowacyjnych przegubów międzyczłonowych o unikalnej lżejszej konstrukcji pochłaniającej energię zderzenia dla zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów w transporcie publicznym" autorstwa EC Engineering. Otrzyma on 6 166 499,66 zł dofinansowania. Wartość całego projektu to 12 593 137,10 złotych.

Próbowaliśmy dowiedzieć się w krakowskiej firmie czegoś więcej o projekcie, jednak jej prezes Ireneusz Łuczak jest bardzo tajemniczy. – Wolelibyśmy nie publikować żadnych informacji do czasu zakończenia projektu – poinformował "Rynek Kolejowy". Biuro projektowe EC Engineering dobrze radzi sobie z pozyskiwaniem dofinansowania. Wzięło udział m.in. w projektach Paszport do eksportu, Estomad czy InnoTech.

W konkursie "Szybka ścieżka” w ramach działania "Projekty B+R przedsiębiorstw" dofinansowanie zdobyło ogółem 14 przedsięwzięć. Największy grant otrzyma General Electric Company Polska – 31,4 mln złotych na opracowanie prototypu sprężarki o znacząco ulepszonych parametrach technicznych jako pierwszy krok do stworzenia w Polsce silnika turbośmigłowego nowej generacji. Na liście są też projekty z dziedziny górnictwa czy przesyłu danych.

PKP Cargo miało wartościowy projekt symulatora

Spośród odrzuconych projektów warto wspomnieć o przygotowanym przez PKP Cargo przedsięwzięciu dotyczącym opracowania trzech innowacyjnych symulatorów szkoleniowych pojazdów kolejowych. Otrzymał on największą liczbę punktów spośród wszystkich odrzuconych projektów, ale nie spełniał wszystkich kryteriów konkursu.

Swój pomysł zgłosiła też spółka Laude Smart Intermodal. Jej projekt "Nowoczesne rozwiązania intermodalne kluczem do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu zgodnego z celem 3 Białej Księgi Transportu" również nie spełnił jednak wszystkich kryteriów.

Autonomiczna bocznica bez grantu

Trochę dalej od dofinansowania była Nasycalnia Podkładów w Czeremsze ze swoim pomysłem na wykonanie innowacyjnych recyklingowych kompozytowych podkładów kolejowych o podwyższonej wytrzymałości użytkowej, odporności na agresywność środowiska i łatwości montażu. Brakowało jej spełnienia czterech kryteriów – podobnie jak Grupie Zarmen, która chciała opracować w pełni automatyczną i autonomiczną bocznicę.

Projekt Zarmenu byłby o tyle ciekawy, że rozwija już realizowaną przez siebie koncepcję – autonomicznej lokomotywy. Pisaliśmy o niej w tym miejscu

Z pozostałych projektów, które nie dostały dofinansowania warto jeszcze zwrócić uwagę na ultralekki autobus o obniżonej emisji typu Low Entry, który zgłosił Solaris,
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polsko-malezyjska lokomotywa dla Tanzanii [film]

Tabor i technika

Polsko-malezyjska lokomotywa dla Tanzanii [film]

Jakub Madrjas 02 września 2021

EC Engineering pomoże zbudować Alstomowi nowe pociągi TGV

Infrastruktura

Jeździ już 1000 pantografów 160 EC

Tabor i technika

Jeździ już 1000 pantografów 160 EC

inf. prasowa 25 stycznia 2018

EC Engineering zbuduje nową fabrykę

Biznes

EC Engineering zbuduje nową fabrykę

inf. prasowa 30 sierpnia 2016

EC Engineering sprzeda pantografy na rynek rumuński

Tabor i technika

Polacy projektują nowy pociąg dla Wschodu

Tabor i technika

Polacy projektują nowy pociąg dla Wschodu

EC Engineering/Rynek Kolejowy 27 grudnia 2013

Zobacz również:

Polsko-malezyjska lokomotywa dla Tanzanii [film]

Tabor i technika

Polsko-malezyjska lokomotywa dla Tanzanii [film]

Jakub Madrjas 02 września 2021

EC Engineering pomoże zbudować Alstomowi nowe pociągi TGV

Infrastruktura

Jeździ już 1000 pantografów 160 EC

Tabor i technika

Jeździ już 1000 pantografów 160 EC

inf. prasowa 25 stycznia 2018

EC Engineering zbuduje nową fabrykę

Biznes

EC Engineering zbuduje nową fabrykę

inf. prasowa 30 sierpnia 2016

EC Engineering sprzeda pantografy na rynek rumuński

Tabor i technika

Polacy projektują nowy pociąg dla Wschodu

Tabor i technika

Polacy projektują nowy pociąg dla Wschodu

EC Engineering/Rynek Kolejowy 27 grudnia 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5