Partnerzy serwisu:
Biznes

Nie tylko lokomotywy. PKP IC kupi też nowe wagony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
13-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Nie tylko lokomotywy. PKP IC kupi też nowe wagony
Rys. FPS
Duży przetarg na zakup 40 lokomotyw to nie koniec planów taborowych PKP Intercity. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przewoźnik chce kupić co najmniej 50 nowych wagonów i zmodernizować kolejne 400 sztuk.

O planowanym przez PKP Intercity przetargu na dostawę 40 nowych lokomotyw dostosowanych do prędkości co najmniej 160 km/h informowaliśmy kilka dni temu. Oprócz zakupu nowych elektrowozów, spółka będzie też modernizować lokomotywy EP07 – również do prędkości 160 km/h. Prawdopodobnie przebudowę przejdzie 20 takich pojazdów. To jednak nie koniec planów przewoźnika, który zamierza poprawić swoją sytuację taborową. Chce w tym celu m.in. wykorzystać miliard złotych, którymi PKP SA dokapitalizowała spółkę.

Zakup 50 nowych wagonów zapowiada w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” członek zarządu spółki Jarosław Oniszczuk. Zaznacza jednak, że nie będą to wagony piętrowe, które mają wiele ograniczeń eksploatacyjnych. – W całej Europie widać tendencję do powrotu do wagonów w przewozach dalekobieżnych. Nasze plany obejmują też modernizację około 400 wagonów – zdradza Oniszczuk.

Nowy zarząd spółki raczej nie przewiduje kupna kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. – Z naszych doświadczeń wynika, że składy wagonowe zapewniają dużo większą elastyczność. Długość pociągu można dostosować do popytu, podczas gdy zespoły trakcyjne niezależnie od liczby pasażerów jeżdżą siłą rzeczy w tym samym zestawieniu. Do tego w przypadku awarii wagonu, można odczepić go od składu, a dla ezt alternatywą jest wymiana składu na kolejną jednostkę – mówi Oniszczuk.

W ciągu dwóch ostatnich lat PKP Intercity wprowadziło do eksploatacji 60 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – po 20 pociągów Pendolino, Flirt oraz Dart. Nowe składy przyciągnęły wielu pasażerów. Dzięki Flirtom PKP Intercity dystansuje konkurencję na trasie do Olsztyna, z której wycofał się chociażby Polski Bus. Autobusowy przewoźnik nie jeździ już też do Białegostoku, dokąd kursują Darty.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5