PKP Cargo poinformowało o zawarciu umowy z Newagiem na wykonanie modernizacji lokomotyw spalinowych za prawie pół miliarda złotych brutto.
Podpisana dziś umowa to efekt przetargu na modernizację lokomotyw serii SM48 do typu 15D/A,
o którym pisaliśmy w tym miejscu. Zamówienie zostanie zrealizowane w maksymalnym zakresie, czyli na 60 lokomotyw spalinowych serii SM48. Jak podała spółka, szacunkowa wartość umowy wynosi ok. 388 mln złotych netto, czyli 477 mln zł brutto. Naprawy będą wykonywane dopiero od października 2018 roku i potrwają do maja 2021 roku.
Przedmiot umowy obejmuje kompleksową modernizację 60 lokomotyw serii SM48 ze zmianą serii lokomotywy na ST48 polegającą na budowie nowego nadwozia w technologii modułowej, wymianie agregatu prądotwórczego, aparatury hamulcowej oraz maszyn i urządzeń pomocniczych. W ramach modernizacji lokomotywy zostaną również wyposażone w nowoczesny system sterowania i nową ergonomiczną kabinę maszynisty.
Harmonogram modernizacji lokomotyw zakłada wykonanie łącznie 60 modernizacji w tym: w IV kwartale 2018 roku – 20 szt.; w 2019 roku – 20 szt.; w 2020 roku – 10 szt., a w 2021 roku – 10 sztuk. Płatność za zmodernizowane lokomotywy będzie realizowana w systemie ratalnym.
Jak podaje w komunikacie PKP Cargo, "zawarta umowa wpisuje się w realizację strategii spółki konsekwentnego zwiększania udziału w rynku oraz budowy przewag konkurencyjnych. Jest to odpowiedź na potrzeby rynku, szczególnie zwiększenia przewozu kruszyw, z którym będziemy mieli do czynienia w najbliższych latach. Zastosowane nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne w ramach modernizacji pozwalają na poprawę osiągów trakcyjnych lokomotyw z jednoczesnym istotnym zmniejszeniem zużycia paliwa i poprawie wskaźnika dostępności. Nie bez znaczenia jest również korzystny wpływ modernizacji lokomotyw na środowisko naturalne dzięki dokonywanej wymianie silników spalinowych".
Przewoźnik ogłosił również postępowanie na naprawy na piątym poziomie utrzymania od 19 do 38 lokomotyw serii ST44 z wymianą silnika spalinowego. Oprócz tego, niedawno PKP Cargo ogłosiło duży przetarg dotyczący wykonania napraw okresowych lokomotyw serii ET22. Przejdą przeglądy poziomu P4/2.
Piszemy o tym tutaj. Ogółem PKP Cargo
wyda w tym roku na naprawy taboru prawie miliard złotych.
Dwa lata temu Newag
zmodernizował dla PKP Cargo 30 lokomotyw serii SM48 do typu 15D.