Spółka Newag poinformowała, że 13 stycznia 2017 roku podpisana została umowa z Kolejami Dolnośląskimi na dostawę 11 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls wraz ze świadczeniem usługi ich utrzymania. Uroczystość odbyła się w południe na 2 peronie dworca Wrocław Główny. Przewoźnik podkreśla, że to największy zakup w historii Kolei Dolnośląskich.
Pod koniec listopada poznaliśmy zwycięzcę w przetargu na nowe pociągi dla Kolei Dolnośląskich. Przewoźnik poinformował wtedy, że najkorzystniejszą ofertę złożył Newag. Dostawy ezt-ów będą wykonywane na podstawie uzgodnionego harmonogramu, a całość dostaw zostanie wykonana do 30 listopada 2017 r.
Pojazdy będą posiadać 249 miejsc siedzących (co stanowiło 25% punktów) oraz objęte będą 48-miesięcznym okresem gwarancji. Producent uzyskał komplet punktów w ocenie przetargowej. Pod tym względem był lepszy o 5,51 pkt. od oferty Pesy. Lektura specyfikacji istotnych warunków zamówienia skłania do stwierdzenia, że przewoźnik zamówi najlepiej wyposażone i najwygodniejsze regionalne pociągi w kraju. Więcej o specyfikacji technicznej zamówionych przez Koleje Dolnośląskie eztów piszemy
tutaj.
Wartość Umowy wynosi 216,7 mln zł netto, co stanowi wynagrodzenie za wykonanie wszystkich zobowiązań umownych. Wynagrodzenie będzie płatne proporcjonalnie za każdy ezt po wykonaniu jego dostawy. Newag wniosła także zabezpieczenie należytego wykonania umowy, które służy pokryciu roszczeń zamawiającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w wysokości 26,65 mln zł w formie gwarancji ubezpieczeniowej. 70 % zabezpieczenia zostanie zwrócone po dostawie ostatniego pojazdu. Pozostała część zostanie zwrócona po wygaśnięciu rękojmi za wady.
Umowa przewiduje kary umowne z tytułu opóźnienia w dostawie ezt-ów, braku wykonywania lub nienależytego wykonywania innych przewidzianych w umowie zobowiązań oraz odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie producenta.
Przetarg na zakup 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych jest tylko wstępem przed dalszym procesem odnowy taboru przewoźnika kolejowego na Dolnym Śląsku. Urząd Marszałkowski zapowiada wielomilionowe inwestycje w tabor na najbliższe lata i wzrost liczby pojazdów w taborze Kolei Dolnośląskich. Więcej na ten temat można znaleźć
w tym miejscu.
Mat. Koleje Dolnośląskie