Partnerzy serwisu:
Biznes

Newag z memorandum dotyczącym modernizacji ukraińskiego taboru

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
18-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Newag z memorandum dotyczącym modernizacji ukraińskiego taboru
Fot. UŻZbigniew Konieczek i Wojciech Balczun
17 sierpnia w Kijowie doszło do podpisania memorandum dotyczącego współpracy Newagu i Ukrzaliznycji w zakresie modernizacji lokomotyw należących do operatora.

Memorandum podpisał z jednej strony Wojciech Balczun, prezes Kolei Ukraińskich i Aleksandr Bużor, członek ich zarządu, a z drugiej Zbigniew Konieczek, prezes nowosądeckiego Newagu. Dokument ma pozwolić na znalezienie wspólnych rozwiązań w zakresie modernizacji lokomotyw ukraińskiego przewoźnika. W projekcie tym może uczestniczyć, jako wykonawca, Newag. Szczegóły w tym zakresie regulować będą ewentualne kolejne, szczegółowe umowy.

– Ukrzaliznycja zamierza inwestować w tabor, niedawno podpisaliśmy memoranda z wiodącymi producentami taboru. Badamy wszystkie propozycje, aby zmaksymalizować wybór i obiektywnie wskazać partnera, który zaoferuje najlepsze rozwiązania – powiedział prezes UŻ, Wojciech Balczun. Przypomniał on, że podobne memorandum podpisano niedawno z Bombardierem, o czym piszemy tutaj. – Zależy nam na wyborze optymalnych rozwiązań, zarówno pod względem technologicznym jak i ekonomicznym – dodał.

Podczas spotkania obecny był Jerzy Miller, przedstawiciel prezydenta Ukrainy Petra Poroszenki (a zarazem były polski minister spraw wewnętrznych i administracji oraz przewodniczący komisji badającej wypadek prezydenckiego samolotu w Smoleńsku). Podkreślił on jak wielką rolę w modernizacji kraju odgrywa przebudowa struktur UŻ i unowocześnienie jego taboru. Przedstawiciel głowy państwa liczy na to, że UŻ skorzysta z doświadczeń zachodnich partnerów.

Według nieoficjalnych informacji do których dotarł „RK”, wczorajszy podpis można traktować właściwie jako odświeżenie memorandum, podpisanego przez Newag z poprzednim zarządem UZ. Nowosądecka firma wciąż oferuje swoje rozwiązania dotyczące modernizacji lokomotyw Ukrainie, natomiast jak słyszymy – do konkretnych zamówień wciąż jest dość daleko. Niemniej pierwszy krok został właśnie wykonany.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5