Ani Pesa, ani Stadler nie złożyli oferty w przetargu na 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa Pomorskiego. Jedyną ofertę złożył nowosądecki Newag. 22 maja urząd marszałkowski zatwierdził ofertę producenta.
Newag chce wyprodukować dla województwa pomorskiego pięcioczłonowe, dobrze znane w kraju pociągi Impuls. Co ważne – oferta złożona przez producenta mieści się w zaplanowanym budżecie, bowiem Pomorskie chciało wydać na ezt 126,075 mln zł brutto, a Newag wycenił budowę pociągów na równe 123 mln zł. brutto.
Producent zadeklarował budowę pierwszego i drugiego Impulsa w bardzo krótkim terminie – do 10 grudnia bieżącego roku, a trzeciego i czwartego pojazdu do 10 czerwca 2019. Oferuje 36 miesięcy gwarancji na bezawaryjną pracę każdego z pięciu ezt.
Jest więc więcej niż bardzo prawdopodobne, że na Pomorzu zobaczymy pięc nowych Impulsów.
Pojazdy skierowane będą na linię Słupsk – Trójmiasto – Malbork – Elbląg. Ich zakup doskonale wpisuje się również w plany elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, linii do Kartuz oraz linii 201 z Kościerzyny przez Gdańsk Osowę do Gdyni.
Więcej o kulisach przetargu można przeczytać
tutaj.
Aktualizacja (22 maja):
Zgodnie z przypuszczeniami, 22 maja województwo pomorskie wybrało Newag jako zwycięzcę przetargu na dostawę nowych pociągów. Oferta otrzymała 92 punkty - producent otrzymał zero punktów na osiem możliwych za wydłużenie okresu gwarancji.