Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag wygrał dofinansowanie. Zbuduje wielosystemowego Dragona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-09-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Newag wygrał dofinansowanie. Zbuduje wielosystemowego Dragona
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy", Newag wkrótce rozpocznie produkcję pierwszej wielosystemowej lokomotywy z platformy Dragon. Producent dostanie wielomilionową dotację na ten cel z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Sześcioosiowy Dragon był pierwszą nowoczesną lokomotywą, która została zaprojektowana i wybudowana w Polsce w XXI wieku. Odbiorcą lokomotyw były dotąd Lotos Kolej, STK i Freightliner PL. Teraz Newag ma ogromną szansę rozszerzyć rynki zbytu na elektrowóz o kraje ościenne.

Jak udało się dowiedzieć „Rynkowi Kolejowemu", producent wkrótce rozpocznie budowę wielosystemowej lokomotywy z tej platformy. Będzie to pierwszy pojazd tego typu w Europie, czyli sześcioosiowy, wielosystemowy elektrowóz zgodny ze wszystkimi normami Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności.

Uruchomienie produkcji będzie możliwe dzięki dotacji z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt budowy wielosystemowego Dragona został właśnie wybrany jako jeden z dwudziestu rekomendowanych do realizacji w ramach projektu „Demonstrator" NCBR. Do konkursu stanęły łącznie aż 122 projekty – konkurencja była więc spora, ale projekt Newagu zdobył maksymalną liczbę punktów.

Jak mówi „Rynkowi Kolejowemu" Dawid Szkucik z zajmującego się produkcją lokomotyw gliwickiego oddziału Newagu, decyzja o budowie Dragona w wersji wielosystemowej, a więc przeznaczonej m.in. do przewozów transgranicznych, jest starannie przemyślana. – W Europie dostępne są czteroosiowe lokomotywy wielosystemowe. Jednak wielu przewoźników operuje długimi pociągami, dla których jedna lokomotywa ma niewystarczającą moc – opowiada.

W takiej sytuacji stosowana jest trakcja podwójna, ale nie w każdym wypadku jest to uzasadnione. – Zastosowanie lokomotywy sześcioosiowej zamiast dwóch czteroosiowych znacznie obniża koszty i to nie tylko zakupu, ale również utrzymania i eksploatacji – podkreśla Szkucik.

Umowa Newagu z NCBR powinna zostać podpisana w ciągu miesiąca. Dofinansowanie dla projektu wyniesie aż 10 milionów złotych. Wielosystemowy Dragon powinien pojawić się na torach w 2018 roku.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag podpisał umowę na dostawę kolejnych czterech Dragonów 2

Tabor i technika

Newag podpisał umowę na dostawę kolejnych czterech Dragonów 2

inf. pras oprac. JM 13 czerwca 2023

Dragon 2 na testach w Czechach [film]

Tabor i technika

Dragon 2 na testach w Czechach [film]

Jakub Madrjas 28 stycznia 2021

Newag przygotował kolejnego Dragona 2 [zdjęcia]

Tabor i technika

Nowe Dragony 2 Lotos Kolej ruszyły w Polskę

Tabor i technika

Nowe Dragony 2 Lotos Kolej ruszyły w Polskę

Jakub Madrjas 13 stycznia 2020

Newag przekazał PKP Cargo pierwszego z 31 nowych Dragonów

Tabor i technika

Nowy Dragon – nowy klient: Industrial Division [zdjęcia]

Fotorelacje

Zobacz również:

Newag podpisał umowę na dostawę kolejnych czterech Dragonów 2

Tabor i technika

Newag podpisał umowę na dostawę kolejnych czterech Dragonów 2

inf. pras oprac. JM 13 czerwca 2023

Dragon 2 na testach w Czechach [film]

Tabor i technika

Dragon 2 na testach w Czechach [film]

Jakub Madrjas 28 stycznia 2021

Newag przygotował kolejnego Dragona 2 [zdjęcia]

Tabor i technika

Nowe Dragony 2 Lotos Kolej ruszyły w Polskę

Tabor i technika

Nowe Dragony 2 Lotos Kolej ruszyły w Polskę

Jakub Madrjas 13 stycznia 2020

Newag przekazał PKP Cargo pierwszego z 31 nowych Dragonów

Tabor i technika

Nowy Dragon – nowy klient: Industrial Division [zdjęcia]

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5