Nowosądecki Newag, ustami prezesa firmy Zbigniewa Konieczka, potwierdził, że produkcja elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa opolskiego i włoskiego klienta z Bari już się rozpoczęła. Newag czeka na możliwość podpisania umowy z województwem małopolskim.
Dla Opolszczyzny Newag przygotowuje
pięć trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (w opcji istnieje możliwość domówienia dwóch kolejnych takich pociągów). Niebawem pierwszy z ezt uda się na testy, które będzie prowadzić Instytut Kolejnictwa. Trwa też produkcja pierwszych
pięciu Impulsów dla klienta FSE z włoskiego Bari. Ten kontrakt z kolei przewiduje możliwość produkcji kolejnych 10 pociągów.
– Do Włoch dostarczymy Impulsa, lekko jednak zmodyfikowanego pod wymagania tamtejszego klienta. Inne niż dla polskich klientów będzie wnętrze, ponieważ Włosi zupełnie inaczej postrzegają nowoczesność w tym względzie. Oczywiście urządzenia odpowiadające za bezpieczeństwo pojazdu na torach także będą inne niż w Polsce, tak by mogły porozumiewać się z tamtejszą infrastrukturą – powiedział prezes nowosądeckiego Newagu Zbigniew Konieczek. Delikatne zmiany będą dotyczyć także wyglądu zewnętrznego pojazdu.
– Cały czas czekamy na podpisanie umowy w Krakowie, gdzie wyrok sądu był dla nas korzystny. W tej chwili Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego oczekuje na zakończenie kontroli uprzedniej – powiedział prezes Konieczek, który potwierdził, że urząd pytał o możliwości wykonania Impulsa w założonym w przetargu czasie, po tym jak sąd zakwestionował tańszą ofertę złożoną przez Pesę.
– Nie mnie oceniać celowość zadawania nam tego pytania, jednak potwierdzam, że ono padło. Odpowiedzieliśmy urzędowi, że jesteśmy związani dalej ofertą, a to oznacza, że jesteśmy w stanie wyprodukować te pociągi dla województwa małopolskiego – powiedział Zbigniew Konieczek.