Wczoraj (5 maja) Newag podpisał umowę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na podstawie której NCBiR dofinansuje projekt budowy nowatorskiego pociągu hybrydowego.
Hybrydowy zespół trakcyjny wyprodukowany przez Newag składać się będzie z trzyczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego zasilanego przez klasyczny układ napędowy z sieci 3 kV DC oraz członu zasilającego dołączanego za pomocą sprzęgu Scharfenberga. Pociąg nie będzie „wozić” dieslowego członu po liniach zelektryfikowanych, co obniży koszty eksploatacji. Zresztą obniżona masa pojazdów w ogóle ma być atutem projektu. Nowy pociąg będzie wyposażony w nowoczesny układ napędu elektrycznego z układem sterowania optymalizującym zużycie energii, system odzyskiwania i gromadzenia energii hamowania do wykorzystywania w trakcie kolejnych rozruchów. To unikatowe rozwiązanie, o którym dokładnie
piszemy tutaj.
Wczoraj, 5 maja 2016 r. Newag podpisał umowę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na podstawie której NCBiR dofinansuje projekt budowy nowatorskiego pociągu. Kwota dofinansowania z Centrum wyniesie maksymalnie 15 415 421,34 zł, przy całkowitym koszcie realizacji projektu wynoszącym 38 538 553,35 zł.
W ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju 2/1.1.1/2015 "Szybka ścieżka” dla dużych przedsiębiorstw w ramach Działania 1.1. "Projekty B+R przedsiębiorstw" zostaną dofinansowane jeszcze dwa ambitne projekty kolejowe. Aż 24 mln zł na projekt budowy swojego pierwszego pociągu metra
otrzyma bydgoska Pesa. Wielomilionowy grant
otrzyma też krakowski EC Engineering.