Mimo zmian, które PKP Intercity poczyniło w specyfikacji przetargowej, jeden z krajowych producentów nowoczesnych elektrowozów – Newag – wciąż nie jest zadowolony z ostatecznej treści konkursu ofert i odwołuje się w tej sprawie do Krajowej Izby Odwoławczej.
Newag wniósł odwołanie do KIO, ponieważ jego wątpliwości wciąż budzi kilka punktów dotyczących warunków obsługowych elektrowozów. Producent szczegółowo je wymienia. Zdaniem Newagu wątpliwości budzi „nieprecyzyjnie i niejednoznaczne zdefiniowanie sposobu określenia liczby zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech pojazdu, która stanowi kryterium oceny ofert”. Przeszkadza to producentowi w skalkulowaniu kosztów ewentualnej dostawy elektrowozów.
Inny problem, na który zwraca uwagę Newag, to „nieprecyzyjne i niejednoznaczne określenie zakresu wymaganego nieplanowego, korekcyjnego utrzymania technicznego, w tym napraw pogwarancyjnych, co nie pozwala na określenie przedmiotu świadczenia uniemożliwiając skalkulowanie kosztów w celu złożenia oferty”.
W ostatnim punkcie Newag zwraca uwagę na nieprecyzyjne określenie zakresu wymaganego nieplanowego korekcyjnego utrzymania technicznego, w tym napraw pogwarancyjnych.
Warto przypomnieć, że na początku sierpnia PKP Intercity zmieniło kryteria doświadczenia, które de facto uniemożliwiało Pesie i Newagowi start w przetargu na dostawę 20 nowych lokomotyw. Więcej na ten temat można przeczytać
tutaj.