Newag wykona naprawę serwisową 9 lokomotyw serii EP09 należących do PKP Intercity. Oferty na serwis 18 lokomotyw przekroczyły budżet przewoźnika.
PKP Intercity podzieliło przetarg na prace na poziomie P4 na trzy zadania. W każdym z nich chodziło o naprawę 9 lokomotyw. Na każde zadanie oferty można było składać osobno. Przewoźnik chce w ten sposób zdywersyfikować listę dostawców prac i szybciej odebrać pojazdy po serwisie.
W wyniku postępowania udało się jednak wyłonić wykonawcę tylko jednej części zamówienia. Chodzi o część drugą, w której oferty złożyły Newag i Pesa. Oferta Newagu za 13,2 mln zł miała lepszą cenę i ostatecznie zwyciężyła w przetargu. Więcej o tym zamówieniu pisaliśmy na Rynku Kolejowym
tutaj.
W części 1. i 3. ofertę złożył tylko Newag, który za serwis lokomotyw również chciał po 13,2 mln zł 13,2 w obu postępowaniach. Tymczasem PKP Intercity założyło, że naprawa 9 lokomotyw EP09 kosztować ma ok.9 mln zł brutto. Spółka wyjaśnia, że nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na zlecenie, dlatego postanowiła unieważnić dwie części przetargu. Ostatecznie zatem udało się wyłonić serwisanta dla jedynie 9 pojazdów. Przewoźnik wymaga udzielenia pisemnej gwarancji jakości na wykonaną usługę na okres nie krótszy niż 21 miesięcy, cała procedura napraw P4 ma natomiast trwać 24 miesiące.
PKP Intercity
ogłosiło niedawno przetarg na dzierżawę siedmiu lokomotyw spalinowych, które mają być wykorzystywane w przyszłym roku w pociągach Warszawa – Lublin jadących objazdem przez Lubartów. Spółka
intensyfikuje też naprawy wagonów, po tym jak okazało się, że brakuje taboru przed wakacyjnym szczytem przewozowym.